סטיב פורבס בטור אוהד במיוחד: "נתניהו הוא הצ'רצ'יל של ימינו, חייב לנאום בפני הקונגרס"

ההזמנה ששיגר יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ג'ון ביינר לראש הממשל בנימין נתניהו, להגיע ולנאום בפני הקונגרס בסמוך למועד הבחירות בישראל, עוררה מהומה לא קטנה בישראל ובארה"ב. גורמים רבים התייחסו לנסיעה כ"פופוליסטית" וראו בה פגיעה משמעותית ביחסי ישראל עם ארה"ב. גם באמריקה סערו הרוחות בעקבות העימות הפוליטי שהציתה ההזמנה המדוברת, והנשיא ברק אובאמה אף תקף בגלוי את החלטתו של ביינר להזמין את נתניהו במועד הנוכחי, והודיע כי לא יפגש עם ראש הממשלה במהלך ביקורו בוושינגטון. בין היתר, בימים האחרונים פרסם גם כתב מגזין פורבס בארה"ב טור עוין למדי, בו תקף את נתניהו וטען כי מדובר ביחס מזלזל כלפי הנשיא אובאמה.

– לאן נעלמו 10 מיליון שקלים מהחשבון של יאיר לפיד?

– לכל העדכונים, התחקירים והכתבות: עשו לנו לייק בפייסבוק

כעת זוכה נתניהו לחיזוק לא צפוי. בטור מיוחד ונדיר באהדתו, כתב אתמול עורך המגזין סטיב פורבס מאמר שכותרתו "מדוע נתניהו חייב לנאום בפני הקונגרס". פורבס לא היסס לתקוף את מדיניותו של ברק אובאמה, ואף כינה את נתניהו "הצ'רצ'יל של ימנו" (וזאת מבלי קשר לעובדה שלאחר נאומו, יהיה נתניהו למנהיג הזר הראשון מאז וינסטון צ'רצ'יל, שנאם 3 פעמים בפני הקונגרס).

לא מפספס הזדמנות לנגח את אובאמה. סטיב פורבס | צילום: מתוך ויקיפדיה

"כמו וינסטון צ'רצ'יל אשר הזהיר בשנת 1930 בפני עלייתו של המשטר הנאצי בגרמניה, כך מנסה נתניהו להזהיר את ארה"ב והעולם מפני הסכנה שתגיע בדמותה של איראן גרעינית", כתב פורבס. "זהו מסר אשר רבים באירופה ובממשל אובאמה מעדיפים שלא לשמוע. הנשיא אובאמה כבר הבהיר לא פעם את חוסר חיבתו לראש הממשלה הישראלי וסירובו לשתוק בנושא האיראני, וכעת פועלים שליחיו בישראל על מנת להפיל את ראש הממשלה המהולל", כתב.

לדבריו של פורבס, הממשל האמריקאי אינו חושף את הקונגרס דיו לעובדות בדבר התקדמותה של איראן בתכנית הגרעין שלה. לראייתו, הזמנתו של נתניהו לנאום בפני הקונגרס תוכל לחשוף בפני חבריו את "תמונת המצב המלאה" – ולהאיר את חומרתה. "הבעיה העיקרית היא שממשל אובאמה רוצה להגיע להסכם – כל הסכם – עם טהרן. קולות פייסניים אפילו טוענים כי ניתן יהיה להסתדר עם איראן גרעינית, ממש כמו שארה"ב הסתדרה עם ברית המועצות במהלך ימי המלחמה הקרה. אבל ישראל ושאר מדינות המזרח התיכון יודעות טוב יותר".

"הממשל האיראני שונה מקודמיו וממשטרים שונים באזור", ממשיך פורבס. "פעולותיו לאורך השנים מוכיחות לנו שהרטוריקה הרצחנית של המנהיגים האיראנים היא יותר מבלון מלא באוויר. איראן היא מרכז טרור, היא מממנת את חמאס, את חיזבאללה ועוד ארגוני טרור איסלאמיים קיצוניים. אם המשטר האיראני יצליח לשים את ידו על נשק גרעיני, מדינות נוספות באזור דוגמת טורקיה, סעודיה ומצרים ימהרו להשיג נשק משלהן, וכך יגדלו משמעותית הסיכויים למלחמה גרעינית".

פורבס ממשיך וטען כי הבעיה האיראנית חורגת מגבולות ישראל. "היכולות הבליסטיות של איראן מאפשרות לה לאיים לא רק על ישראל, אלא גם על אירופה. בשנים הקרובות היא תוכל לאיים גם על כל נקודה בארה"ב. ושיחות הפיוס של הממשל כיום בכלל לא נוגעות לתעשיות הבליסטיות של איראן, אלא לתעשיית הגרעין בלבד".

"הגרעין האיראני הוא לא רק בעיה ישראלית" | צילום: thinkstockphotos

"גורם נוסף ממנו מתעלם אובאמה הוא הסיכון האדיר אשר מהווה איראן למדינת ישראל", הוא ממשיך. "בהתחשב בגודלה של ישראל, אין לה שום מקום לטעויות. ישראל היא בת ברית קריטית לארה"ב, גם אסטרטגית וגם מוסרית. היא הדמוקרטיה היציבה היחידה במזרח התיכון, ועם 8 מיליון תושבים בלבד היא הצליחה לעקוף את האיחוד האירופי, על 400 מיליון תושביו, בכל הקשור לפיתוח טכנולוגיה ותעשיית ההיי טק. השמדה של ישראל תביא, פשוטו כמשמעו, לסופה של הציוויליזציה המערבית כולה".

סטיב פורבס ידוע בדעותיו הרפובליקניות הקיצוניות, והוא אינו מפספס הזדמנות לנגח את מדיניותו של הנשיא ברק אובאמה. יחד עם זאת, לא בכל יום זוכה ראש ממשלת ישראל לחיבוק חם שכזה מאחד מבחירי עולם העיתונות האמריקאי. פורבס אמנם לא התייחס לסוגיה בגינה הוטחה הביקורת לעבר נתניהו (סמיכות הנאום למועד הבחירות בישראל), אך לפחות בכל הקשור לנושא הגרעין האיראני – נתניהו בהחלט יכול להיות מרוצה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן