סטרטסיס הישראלית רוכשת את מייקרבוט תמורת 403 מיליון דולר במניות

חברת סטרטסיס הישראלית הודיעה כי היא רוכשת את חברת מייקרבוט האמריקאית. יצרנית המערכות והחומרים להדפסה בתל מימד מתמזגת עם יצרנית המערכות השולחניות למדפסות תלת מימד מארה"ב. 

על פי תנאי הסכם המיזוג, סטרטסיס תנפיק לבעלי מניותיה של מייקרבוט כ-4.76 מיליון מניות של סטרטסיס, וזאת תמורת 100% מהון המניות של מייקרבוט. על פי מחיר הסגירה של מניית סטרטסיס בבורסת הנאסד"ק, העומד על כ-84.6 דולר, שווי התמורה המיידית בעסקה מגיע לכ-403 מיליון דולר.

בעלי המניות של מייקרבוט יוכלו ליהנות מתמורה נוספת, וסטרטסיס תקצה להם עד כ-2.38 מיליון מניות נוספות, בשווי כספי נוכחי של עד כ-201 מיליון דולר, על פי מחיר הסגירה של מניית סטרטסיס בבורסה, כאשר תמורה נוספת יכולה להתבצע במניות, במזומן או בשילוב של שניהם, לפי שיקול דעתה של סטרטסיס.

דויד רייס מנכ"ל סטרטסיס | צילום: יח"צ

ההקצאה הנוספת כפופה לעמידת מייקרבוט בביצועים ואבני דרך שסוכמו בין הצדדים, וזאת עד לסוף שנת 2014. אם תשולם התמורה הנוספת כאמור, במלואה, תגיע התמורה הכוללת של העסקה לשווי כספי המוערך כיום בכ-604 מיליון דולר.

על פי הודעת החברות, השלמת המיזוג בין החברות צפויה במהלך הרבעון השלישי של 2013. בסטרטסיס מסבירים כי המיזוג צפוי להאיץ את קצב הצמיחה של סטרטסיס ולדלל במעט את הרווח למניה של החברה בדילול מלא (במונחי Non-GAAP) בשנת 2013, ואילו עד לסוף שנת 2014 הוא צפוי לתרום תרומה חיובית לרווח למניה בדילול מלא (Non-GAAP).

דיויד רייס, מנכ"ל סטרטסיס, אמר: "מדפסות התלת ממד של מייקרבוט מאומצות במהירות על ידי מעצבים ומהנדסים בתחום ה-CAD. ברה פטיס והצוות שלו במייקרבוט בנו את המותג החזק ביותר בקטגורית מדפסות תלת הממד השולחניות, המספקות חוויית משתמש יוצאת דופן. למייקרבוט יש היצע של מוצרים מרשימים, ואנו מאמינים כי האסטרטגיה של החברה להפוך את המוצרים בתחום ההדפסה בתלת ממד לנגישים בכל בית, תתרום להעמקת האימוץ של מוצרי החברה בכל השווקים הרלבנטיים".

ברה פטיס, מנכ"ל מייקרבוט, ציין כי, "השנים האחרונות היו מעוררות השראה ומרגשות מאוד עבורנו. יש לנו מודל אגרסיבי לצמיחה, ושיתוף הפעולה עם סטרטסיס יאפשר לנו לקדם את המשימה שלנו לעודד אנשים ליצור באמצעות מייקרבוט, ויאפשר לנו לחשוף קהל נרחב יותר לטכנולוגיית התלת ממד. אני שמח על ההזדמנויות שהשילוב עם סטרטסיס יביא ללקוחות הנוכחיים והעתידיים שלנו".

סטרטסיס הנסחרת בנאסד"ק הינה חברה ישראלית, פרי מיזוג בדצמבר 2012, בין החברות סטרטסיס ואובג'ט, המפעילה משרדים ראשיים בארה"ב ובישראל. החברה מייצרת מדפסות תלת ממד וכן חומרים לייצור של מודלים בתלת ממד. בבעלות החברה שלוש טכנולוגיות המוגנות בפטנטים,  המאפשרות להדפיס מודלים בתלת-מימד וסדרות ייצור קצרות, ישירות מקבצי3D CAD או תוכן תלת ממדי אחר. מערכות החברה כוללות מדפסות תלת ממד שולחניות, מגוון מערכות מקצועיות להדפסה בתלת-מימד, וכן מערכות הדפסה המיועדות לייצור דיגיטלי ישיר של מוצרים סופיים

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן