סיבוב שני: האם כדאי לשוב לספסל הלימודים כי אנחנו שונאים את העבודה שלנו?

כל שבוע אני שומעת על לפחות אדם אחד שאינו אוהב את הקריירה שלו או שלא מצליח בה מספיק, ותוהה אם לחזור בחזרה לאוניברסיטה וללמוד מקצוע חדש. לאחר שאימנתי אלפי אנשי מקצוע שונים הבחנתי ב-6 סיבות נפוצות שגורמות לאנשים לתהות האם עדיף להם לחזור ללימודים ולשנות לחלוטין את המקצוע שלהם. הסיבות האלו עשויות להיות לגיטימיות עבור חלקם, אבל עבור רבים מהם הדרך לתואר אקדמי נוסף היא אינה הבחירה הנכונה. אז איך תדעו מה הצעד הנכון בשבילכם?

הסיבות הנפוצות ביותר שגורמות לאנשים לחשוב על החזרה ללימודים הן:

1. העבודה שלי מרגישה כמו דרך ללא מוצא. אני מרגיש שעליי להתחיל מחדש

2. אני לא מספיק מוצלח בעבודה שלי. תואר נוסף יעניק לי יותר סמכותיות ואמינות

3. לא עולה בדעתי שום אופציה אחרת – אני פשוט שונא את העבודה שלי

4. אני לא מרוויח מספיק בעיסוק הנוכחי שלי. ארוויח יותר כסף ואקבל ביטחון תעסוקתי גדול יותר לאחר קבלת תואר נוסף

5. קולגות שלי חזרו ללימודים והקריירה שלהם השתפרה

6. אני נכשל בעסק החדש שלי ואני מאמין כי השגת תואר אקדמי נוסף היא הדרך היחידה שעומדת בפני

האם לחזור ללימודים? החלטה לא פשוטה | צילום: thinkstock

כדי לדעת אם החזרה ללימודים היא הצעד הנכון עבורכם, עליכם לפתח מודעות גבוה בנושא רצונותיכם הן בקריירה והן בחיים בכלל. בנוסף עליכם להבין את השאיפות והתשוקות שלכם (מה מעורר בכם מוטיבציה להצלחה למשל). זהו לא הזמן הנכון לחיות בהכחשה או להעמיד פנים כי אתם שונים ממה שאתם באמת. גלו עצמכם בעזרת כנות, ערנות ותבונה. ברגע שאתם יודעים בבירור מה חשוב עבורכם ומהן המטרות הבוערות בכם – שאלו את חמשת השאלות הבאות:

1. מה תואר נוסף יעניק לכם?

בצעו מחקר מקיף על הדרך האקדמאית שאתם שוקלים ללכת בה. ראיינו ראשי מחלקות ואת צוות הפקולטה שבה אתם מעוניינים ללמוד. עקבו אחרי אנשים שסיימו את הלימודים ומשתמשים בתואר בדרכים שמעניינות אתכם. למדו על הקריירות שניתן להשיג בעזרת התואר בו אתם מעוניינים ועל העבודות שבוגרי התואר עובדים בהם בפועל.
בנוסף חקרו את מהלך הלימודים והתכנים שיועברו בו – האם הם מעניינים אתכם וגורמים לכם לרצות לפתוח את הספרים כבר? ולבסוף השאלה החשובה ביותר – האם זה ריאלי עבורכם ללכת בדרך הזו בזמן הזה בחייכם?

2. כמה זה יעלה לנו? מבחינה רגשית, פיננסית, מקצועית ואישית?

לימודים גבוהים הם יקרים אבל מלבד ההוצאה הפיננסית, ללימודים עלויות כבדות נוספות. הם דורשים השקעה גדולה של זמן, אנרגיה, משאבים וריכוז ולכן עלינו לשאול עצמינו האם יש לנו גישה למשאבים אלו והאם נוכל להשקיע בלימודים מבלי לשנות את חיינו לחלוטין?

3. האם יש לכם מספיק תמיכה מהסובבים אתכם על מנת להצליח?

בכדי שתוכלו להתחייב ללימודים, תצטרכו תמיכה רבה – עזרה מבן הזוג, המשפחה, החברים והמעסיקים. אל תבחרו בדרך זו אם אינכם מרגישים שיש אנשים שיתמכו בכם בתהליך. קודם כל חשוב לבנות מערכת תמיכה חזקה, כך שכאשר החיים יאתגרו אתכם (והם יאתגרו) תדעו שיש לכם על מי לסמוך.

4. האם יש לכם ברירה אחרת מלבד לזנוח את הקריירה הנוכחית, בשביל להיות יותר מצליחים ויותר מאושרים?

חשבו על מה שאינו עובד בחייכם, קריירה או עסק. וודאו כי עשיתם כל דבר אפשרי על מנת לשנות לחיוב את המצב הנוכחי לפני שאתם נוטשים את הפרק הזה בחייכם. אם לא תעשו כן, הבעיות יעקבו אחריכם גם לפרק הבא.

5. האם העסק שלכם כושל?

אם הקמתם עסק קטן שאינו מתרומם ואתם חשים כי כל המשאבים שלכם עומדים להיגמר, ישנם מכשולים רבים בדרכם להצלחה שאינם קשורים כלל לידע וליכולתם שלכם. לרוב, החזרה ללימודים היא אינה המענה ועזרה עסקית מהעוסקים בדבר תעזור יותר. רבים אינם מצליחים כי הם אינם יודעים מה נדרש על מנת לבנות מנהיגות נכונה, להתחרות באופן גלובלי, להתחבר ללקוחות גדולים וקליינטים דרך המדיה החברתית ושיווק, כיצד לתמחר את מוצריהם או שירותם באופן יעיל וכיו"ב. אל תבלבלו בין הכישלון העסקי לבין הצורך בתואר חדש. ללמוד את הדרך להצלחה עסקית בנישה הספציפית שלכם היא אפשרות ראויה שניתנת להשגה דרך אפיקים אחרים שאינם האוניברסיטה או המכללה.

אם אתם שוקלים לחזור ללימודים, חשבו כמה תצטרכו להשקיע בכך ומה תקבלו בתמורה. כתתו רגליכם ובצעו את המחקר המתאים כדי שתוכלו להגיד שזה המסלול המתאים לכם ושאתם בטוחים בכך במאת האחוזים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן