סיכום שנה: החברות עם שווי השוק הגבוה והנמוך ביותר בשנת 2019

ענקיות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, בינהן אפל ואמזון, צפו השנה כיצד השווי שלהן מזנק בעשרות מיליארדי דולרים בשל הצמיחה הדרמטית של שוק המניות

הצמיחה המתפרצת של שוק המניות השנה – ה-S&P עלתה ביותר מ-27% – פירושה ש-2019 מתהווה לאחת השנים הטובות ביותר להשקעה בהיסטוריה של העשור האחרון, שהיוותה יתרון עבור ענקיות הטכנולוגיה המובילות שראו כיצד מרווחי השוק שלהם גדלים במהירות. אך זמני הפריחה הותירו אחריהם גם כמה מתחרים, ביניהם כמה מחברות התרופות, הכימיה והצריכה הגדולות בעולם, המשקפות זמנים משתנים.

נתונים מכריעים: אם מדד S&P 500 יחצה את רף ה-29.6% לפני סוף דצמבר, זו תהיה התשואה השנתית הטובה ביותר בששהשנים האחרונות, ואם יחצה גם 31%, היא הטובה ביותר ב-22 שנים, על פי ניתוח CNBC.

מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי. החברה צמחה לשווי של כמעט טריליון דולר. צילום: Maurizio Pesce, ויקיפדיה


החברות ששווי השוק שלהן הוא הצומח ביותר בשנת 2019, עם עלייה כוללת של כמעט טריליון דולר:

מיקרוסופט, ענקית טכנולוגית בעלת הביצועים הטובים ביותר, שהרחיבה מאוד את עסקי הענן שלה השנה, ראתה את שווי השוק שלה עולה ב-408 מיליארד דולר לסכום של 1.19 טריליון דולר – רצה אחד מול אחד מול אפל לתואר החברה עם השווי הגבוה ביותר בעולם.

גוגל, שעדיין שולטת בפרסום דיגיטלי וחיפוש באינטרנט – אף שהיא מתרחבת גם לתחומים כמו בינה מלאכותית ומכוניות אוטונומיות – ראתה את שווי השוק שלה עולה ב-214 מיליארד דולר לכמעט 934 מיליארד דולר.

פייסבוק המשיכה להגדיל הכנסות על ידי הוספת משתמשים חדשים לפלטפורמת הליבה שלה, כמו גם לרשתות החברתיות אינסטגרם וואטסאפ, למרות בדיקה רגולטורית אפשרית באופק. היא צברה שווי שוק של 213 מיליארד דולר מתחילת 2019, ובסך הכל 587 מיליארד דולר.

אמזון ראתה ששווי השוק שלה עולה בכמעט 150 מיליארד דולר – לסכום כולל של 887 מיליארד דולר – השנה, בזכות צמיחה חזקה בתחום מחשוב הענן (Amazon Web Services) ועסקי הפרסום.

החברות המובילות שאיבדו את שווי השוק הגבוה ביותר בשנת 2019, עם הפסד כולל של קצת יותר מ-140 מיליארד דולר:

דופונט, בעבר קונצרן הכימיקלים הגדול בעולם, סגר מספר לט מועט של עסקים לאורך השנה, כולל חברת הבת הכימית לסחורות Dow והיחידה החקלאית Corteva, שחתכו את שווי השוק של החברה ביותר מחצי באפריל השנה. שווי השוק שלה ירד במהלך השנה בכ-34 מיליארד דולר, והסתכם בסך כולל של 47.5 מיליארד דולר.

פייזר ראתה כיצד שווי השוק שלה נופל בקצת יותר מ-33 מיליארד דולר – ל-218 מיליארד דולר – בשנת 2019. זה נובע מהידרדרות המכירות והמיזוג של חטיבת התרופות הגנריות של Upjohn עם Mylan בתחילת השנה, מה שגרם לתגובה שלילית מצד אנליסטים בוול סטריט.

קראפט היינץ, אחת האחזקות הגדולות ביותר של המשקיע המיליארדר וורן באפט (כמעט 27%), שראה את המניה שלה נופלת ביותר מ-30% בסוף פברואר לאחר שהחברה רשמה ירידה של 15 מיליארד דולר בשווי המותגים האייקוניים קראפט ואוסקר מאייר. מאז לא חלההתאוששות בשווי המניות והחברה איבדה שווי שוק של 13.5 מיליארד דולר.

וולגרינס-בוטס: שווי השוק של רשת חנויות התרופות הבינלאומית הצטמצם השנה ב-13.1 מיליארד דולר, ל-52 מיליארד דולר, מכיוון שהחברה מתמודדת עם חששות מוגברים מפני תחרות מצד קמעונאים מקוונים, מה שהוביל אותה לקצץ בעלויות ולחקור רכישה פוטנציאלית ממונפת מאסיבית של חברה פרטית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן