סין מגיבה לירידות: חותכת הריבית להלוואות ומאשרת הקלות לבנקים, השווקים זינקו בתגובה

הבנק המרכזי בסין מגביר את מאמציו לבלום את המפולת בבורסה המקומית – כך על פי הודעה מיוחדת שפרסם היום. כזכור, בימים האחרונים כבר נקטה הממשלה הסינית מספר צעדים בניסיון להשיב את אמונם של המשקיעים ולבלום את המפולת – לרבות רכישת אג"ח (בכדי להזרים הון נזיל לשוק) ואישור לקרנות הפנסיה להשקיע בבורסה המקומית. אך גם צעדים אלו לא הצליחו לעצור את הירידות החדות, כשהיום המשיכה הבורסה בשנגחאי לצנוח – ואיבדה מעל 7% מערכה.

כעת, כאמור, החליטו ראשי הבנק המרכזי במדינה על צעדים נוספים – ומשמעותיים במיוחד. על פי ההודעה, החליט הבנק המרכזי להוריד את שיעור הריבית על ההלוואות במשק הסיני ב-0.25%, עד לרמה של 4.6%. כמו כן תרד גם הריבית על ההפקדות ב-0.25% ותעמוד כעת על 1.75%, ובנוסף ירד גם שיעור רזרבות המזומן אשר ידרשו הבנקים להציג ב-0.5%. מטרתם של צעדים אלו היא להגדיל את הנזילות במשק המקומי, ולהבטיח את מתן האשראי אשר חיוני לצמיחה, הסבירו בבנק. 

צילום: thinkstockphotos

פרסום ההודעה של הבנק הסיני העצים את העליות אשר שלטו בבורסות ברחבי העולם מאז שעות הבוקר. בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט מזנקים, כשהמדדים המובילים מוסיפים כ-4% לערכם. בורסות אירופה מתאושות גם הן, ונסחרות בשעה זו בעליות שערים חדות. מדד הקא"ק 40 הצרפתי מוביל את העליות ומוסיף 4.5% לערכו, כשגם מדד הדאקס הגרמני נוסק ומתחזק ב-4.4%. בבריטניה נרשמות בשעה זו עליות של 3.5%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן