סין מודאגת: המו"מ לסחר חופשי בין האיחוד לארה"ב נועד לבודדנו

סין מעלה לאחרונה את החשש לגבי תכנית האיחוד האירופי לנהל משא ומתן להסכם סחר חופשי עם ארצות הברית. כך טען אתמול פקיד בכיר באיחוד אירופי. פקידים סיניים הגישו שאילתא בנושא לשרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, בביקורה בבייג'ינג בסוף אפריל, שנועד לצורך שיחות עם שר חוץ וואנג יי ועם מנהיגים סיניים אחרים.

ארצות הברית ו-27 מדינות האיחוד האירופי מנהלות משא ומתן במטרה להשיק בסוף יוני הסכם סחר חופשי טראנסאטלנטי, כשהדיונים בנושא נקבעו להימשך לפחות כשנתיים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"סין מודאגת מהאפשרות כי מטרת התכנית היא לבודד את הכלכלה הטראנסאטלנטית משאר העולם, למרות שאנו טוענים שהמטרה היא פיתוח גדול יותר של שתי הכלכלות", אמר הגורם הרשמי באיחוד בתדרוך עיתונאים, שהותנה בכך שישאר אנונימי.

צילום: רויטרס

האיחוד האירופי טוען כי העסקה תועיל מאוד לארצות הברית ולאיחוד האירופי, אך גם כי מדינות אחרות ירוויחו גם הן מהתרחבות הסחר ומההשקעות שתתפרשנה על פני האוקיינוס האטלנטי. "בכך ניסינו לעודד את הסינים", אמר הפקיד. האיחוד האירופי הינו שותף הסחר הגדול ביותר של סין.

פקידים סיניים העלו את האפשרות כי בייג'ינג תנהל בעצמה משא ומתן לגבי הסכם סחר חופשי עם האיחוד האירופי, אפשרות שהגורם הרשמי באיחוד האירופי לא פסל "בטווח הבינוני והארוך יותר".

עסקת סחר טראנסאטלנטית עשויה להוסיף 0.5% ו-0.4% אחוזים בהתאמה לתמ"ג של האיחוד האירופי ושל ארה"ב, על פי דו"ח הנציבות האירופית, אם כי משך הזמן שעלול להמשך עד שיושגו יעדים אלה עומד על כ-10 שנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן