סין מתאוששת: הרווח של חברות התעשייה עלה לאחר שישה חודשים

האם סין מצליחה לצאת מהמשבר? הרווח של חברות תעשייה במדינה עלה בספטמבר לראשונה מזה שישה חודשים והתווסף לגל הסימנים המצביעים על התעוררות כלכלית לאחר שבעה רבעונים של האטה. במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, הרווח של חברות התעשייה ירד ב-1.8% ל-3.5 מיליארד יואהן.

על פי הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה, הרווח הנקי עלה ב-7.8% בהשוואה לשנה שעברה והגיע ל-464.3 מיליארד יואהן, וזאת לעומת ירידה של 6.2% שנרשמה באוגוסט.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הדו"ח שפורסם היום הראה כי הייצור התעשייתי ומכירות הקמעונאיות זינק בפסטמבר ומדד הייצור עלה בחודש אוקטובר. ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו אמר ל"בלומברג" כי "הכלכלה הסינית תמשיך להראות שינויים חיוביים".


סימנים של התאוששות – היואהן הסיני | צילום: רויטרס

חברת הכח הבינלאומית "וואננג", שמפתחת ומפעילה תחנות כוח ברחבי סין, מהווה דוגמא חיה לאותה צמיחה כלכלית כאשר דיווחה בדוחותיה מה-24 באוקטובר על עלייה של 757% ברבעון השלישי ל-2 מיליארד יואהן.

בתוך כך התייחס הרגולטור הסיני האחראי על מטבע החוץ לחששות בריחת הון מסין ואמר כי למרות שהצמיחה ברזרבות המט"ח הואטה, המדינה איננה סובלת מבריחת הון. העודף בחשבון השוטף ברבעון השלישי של המדינה היה 70.6 מיליארד, דבר המביא את העודף של תשעת החודשים הראשונים של 2012 ל-147.8 מיליארד דולר.

מנגד, הדוחות הפיננסים של המדינה מורים על גרעון של 71.6 מיליארד דולר ברבעון האחרון, סכום המצטרף לגרעון מאז תחילת השנה שעומד עתה על 85.4 מיליארד דולר. כמו כן, התוצר המקומי של סין התרחב ב-7.4% בהשוואה לרבעון השלישי בשנה שעברה, אך עדיין נמצא בירידה אל מול הרבעון השני שם הצמיחה עמדה על 7.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן