סין עשויה לדרוש ממשתמשי האינטרנט להירשם בשמם האמיתי

סין עשויה לחייב את משתמשי האינטרנט להירשם לספקי הרשת בשמם האמיתי. כך דיווחו אמש כלי התקשורת הממלכתית במדינה. הצעד יהווה המשך למדיניות שכבר נהוגה לגבי חלק מהבלוגים בסין, וזאת בניסיון לרסן את מה שפקידי המדינה מכנים "שמועות המוניות".

משמעות החוק שנדון השבוע בסין היא שאנשים יצטרכו להציג את תעודות הזהות שמנפיקה הממשלה בעת חתימה על חוזים הנוגעים לספקי רשת ולגישה לאינטרנט סלולרי.

"החוק צריך ללוות את התפתחותה של הרשת בכדי להגן על האינטרס של העם", נכתב בטור פרשנות שהתפרסם בעמוד הראשון של ביטאון המפלגה הקומוניסטית. "זו הדרך היחידה שבה יכול האינטרנט שלנו להיות בריא יותר, תרבותי יותר ובטוח יותר".

צילום: רויטרס

משתמשים רבים טוענים כי ההגבלות נועדו בבירור לחסום שיחות מקוונות במדינה שבה מציע האינטרנט הזדמנות נדירה לדיון פתוח. "זה יכול גם למנוע מאנשים לחשוף את השחיתות מחשש לנקמת פקידים", אמרו חלק מהמשתמשים.

"זה גם יהיה הצעד גדול אחורה לקראת שנת 1989", כתב משתמש ממורמר, בהתייחסו לשנת 1989 ולהפגנות למען הדמוקרטיה שדוכאו בכוח על ידי הצבא.

בממשלה טוענים כי מערכת כזו נחוצה כדי "למנוע מאנשים להפיץ באלמוניות באינטרנט האשמות זדוניות", ושבמדינות רבות אחרות כבר יש חוקים מעין אלה.

משתמשי האינטרנט בסין מתמודדים זה זמן רב עם צנזורה נרחבת, בעיקר בנושאים פוליטיים רגישים כמו זכויות אדם, ועם פיקוח נרחב על אתרים פופולריים כמו פייסבוק, טוויטר, ו-YouTube.

למרות קריאות תקופתיות לרפורמה פוליטית, המפלגה הקומוניסטית השלטת טרם הראתה שום סימן של התרופפות בכוחניותה כלפי פלגי ההתנגדות לסמכותה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן