סין תשיק משימת חלל מאוישת נוספת ביוני 2013; הצוות יכלול אשה

משימת החלל הבאה של סין תושק ביוני 2013. כך הודיע דובר תכנית החלל הסינית. זו תהיה משימת החלל המאוישת הראשונה של המדינה מאז חודש יוני האחרון, במהלכו התחברה החללית שנג'ואו 9 לתחנת החלל טיאנגונג 1.

החללית שנג'ואו 10 תעגון גם היא בטיאנגונג 1. הצוות שיזכה להכלל על הסיפון טרם נבחר, אבל כמו בשנג'ואו 9, הוא צפוי לכלול שני גברים ואישה אחת שיבחרו בתחילת 2013. צוות שנג'ואו 9 כלל את ליו יאנג, האישה הסינית הראשונה בחלל. "הם יישארו בחלל במשך 15 ימים, יבצעו ניסויים מדעיים ויעבירו דיווחים לצופים על כדור הארץ", אמר הדובר. 

אם תצליח, תהווה משימה זו מקפצה נוספת לתכנית החלל הסינית השואפת להקים תחנת חלל אשר תפעל בחופש פעולה מלא עד תחילת שנות ה-20 של המאה. את הסינים הניעה בין היתר העובדה כי המדינה אינה נכללת בזכות לעגון בתחנת החלל הבינלאומית בשל האמברגו האמריקאי.

צילום: רויטרס

בשל אותו אמברגו היתה צריכה סין לפתח למעשה את תכנית החלל שלה ואת תעשייתה האווירית מהיסוד. למרות שהאמברגו השאיר במובן מסוים את תכנית החלל הסינית מאחורי ההישגים האמריקאים – הוא גם אפשר לה לפתח תעשייה פורצת דרך שהותוותה בידי המפתחים המקומיים.

יתרון אחד שיש לארצות הברית בתכנית החלל שלה הוא תעשיית החלל הפרטית: הודות ליוזמות שהחלו עוד בממשל בוש והואצו תחת ממשל אובמה, ישנן כיום מספר חברות חלל מסחריות אשר עושות התקדמות בלתי רגילה בתחום. SpaceX למשל השיקה שתי משימות עגינה מוצלחות אל תחנת החלל הבינלאומית. ובכל זאת, אין להמעיט בהתקדמות יוצאת הדופן שהסינים עשו בעשורים האחרונים בשאיפותיהם להשגת נוכחות מאוישת בחלל החיצון. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן