סיסקו ובנק הפועלים ישתפו פעולה להאצת הדגיטציה בישראל

הסכם לשיתוף פעולה בתחומי הטכנולוגיה הפיננסית והדיגיטלית נחתם במסגרת ביקורו של יו"ר יו"ר הדירקטוריון של סיסקו העולמית, ג'ון צ'יימברס, בבנק הפועלים. ההסכם נחתם בהובלתם של אבי כוכבא, המשנה למנכ"ל והממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים ומנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא.

"בנקאות דיגיטלית היא אחד המרכיבים הבסיסיים בתוכנית להאצת הדיגיטציה בישראל", אמר צ'יימברס. "אנו שמחים לשתף הפעולה עם בנק הפועלים על עתיד תעשיית הבנקאות, ומזכר ההבנות שנחתם היום הוא צעד ראשון בדרך לשינוי פניו של הענף הזה בישראל. אנו מאמינים שהאופן שבו בנק הפועלים ומנהליו הבכירים תופסים את השינויים בשוק יאפשר לבנק להמשיך להוביל".

הצעדים הראשונים לשיתוף פעולה כוללים קידום כלכלה חכמה (Smart Economy) בישובים מקומיים. מטרת שיתוף הפעולה היא להוביל מחקר משותף ופעילות שמטרתם לקדם את הכלכלה המקומית בתוך אשכולות של ישובים מקומיים. סיסקו ובנק הפועלים מאמינים כי יש בכוחם של פרויקטים בתחום הכלכלה החכמה להביא לתשואה כלכלית רחבה של אותם ישובים מקומיים, ולהעצים את הכלכלה המקומית.

"אנחנו רוצים לשלב ידיים במחקר ובפעילות אמיתית שיניעו קדימה את הכלכלה המקומית באותם ערים או ישובים מקומיים, תוך שאנחנו בוחנים את מסלול הכסף, ואת דפוס ההתנהגות הפיננסי המקומי", הדגיש אבי כוכבא, משנה למנכ"ל וראש חטיבת החדשנות בבנק הפועלים. "זה יאפשר לנו לתת את המענה הטוב והמתאים ביותר עבור התושבים בכל מקום ומקום".


קינן (מימין), כוכבא, צ'יימברס וסרוסי | צילום: יח"צ

בתחום הכלכלה החכמה, יבחנו החברות בניה של תשתיות, מעבדות משותפות ומכניזמים שיאפשרו ליצור ולהטמיע מודל פיננסי שכזה בישראל, ובערים שונות ברחבי העולם. עוד במסגרת שיתוף הפעולה, הרחבה וקידום נושא החינוך הפיננסי בקרב צעירים.

"אני מברך על שיתוף הפעולה עם חברת סיסקו בפרויקט שיקדם את ישראל דיגיטלית באזורים מרוחקים", אמר יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון הבנק. המהפכה הדיגיטלית מצטרפת לתהליכי הגלובליזציה שהופכים את העולם לקרוב, מהיר ונגיש יותר ובנק הפועלים משתלב ומוביל תהליכים שיסייעו במתן שירותים טובים יותר ויעילים יותר ללקוח. אני גאה בשיתוף הפעולה עם חברה עולמית מובילה ומאמין שהיא תסייע לקדם את השירות ללקוח ואת רמת הטכנולוגיה הפיננסית בישראל".

מזה שנים שבנק הפועלים מוביל מערכי הדרכה ולימוד לחירות פיננסית. במסגרת שיתוף הפעולה יתמקדו הצדדים באפשרויות השונות להרחבת פריסת המערכים לאזורי הפריפריה. שיתוף הפעולה צפוי לאפשר את העברת מערכי הלימוד המתקדמים שגיבש בנק הפועלים בנושא באמצעות מערכות וטכנולוגיות הלמידה מרחוק של סיסקו.

"אנו שמחים מאוד לשתף פעולה עם בנק הפועלים ולעבוד יחדיו על חזון הבנק הדיגיטלי ומימושו בישראל", ציין אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. "מניסיוננו בפרויקטים דיגיטליים מעין אלה במדינות אחרות, רק שותפות אמיתית כמו זו שקיימת בין שותף פיננסי מוביל, בנק הפועלים, לבין סיסקו, שמובילה את המהפכה הדיגיטלית בתעשייה הפיננסית ברחבי העולם, משלב תכנון התשתיות, דרך פלטפורמות ענן ועד להטמעת כלי אנליטיקה ואוטומציה, יכולה להביא להצלחה בפיתוח, יישום ומימוש החדשנות הדיגיטלית אותה מוביל בנק הפועלים בישראל. אנו מאמינים שיחדיו נוכל לייצר ערך מוסף אמיתי ללקוחות הבנק".

בטקס חתימת ההסכם נכחו גם יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, ציון קינן, מנכ"ל הבנק, אריק פינטו, מ"מ מנכ"ל הבנק ואתי בן זאב, משנה למנכ"ל, הממונה על חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב.

"אני שמח וגאה על ההסכם לשיתוף פעולה שחתם בנק הפועלים, הבנק המוביל והמתקדם בישראל, עם סיסקו, החברה המובילה בעולם בפתרונות תקשורת, אבטחת מידע, ענן ודיגיטציה. הבנקאות העולמית נמצאת כיום בעיצומם של מהלכים לפיתוח, אימוץ ויישום של יכולות הבנקאות הדיגיטלית. אנחנו בבנק הפועלים מייחסים חשיבות עליונה למהלכים אלה, ואנו נחושים להמשיך ולהוביל את מערכת הבנקאות הישראלית גם בתחום זה. ההסכם עם סיסקו יסייע לנו משמעותית בהגשמת מטרה זו", הוסיף ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים. "ואני מאמין כי הוא יוביל להאצה ולקידום של המהפכה הדיגיטלית במדינת ישראל בכלל, ושל המהפכה הדיגיטלית שעובר תחום הפיננסים והבנקאות בפרט. אני משוכנע כי תהליך זה יסייע להגדלת הצמיחה ולשגשוג של המגזר העסקי והמשק הישראלי כולו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן