סיעור מוחות בעננים: האקתון בתחום טכנולוגיות נסיעות – על מטוס

אתם נמצאים בגובה 40,000 רגל מעל לפני הים, נעים במהירות של 907 קמ"ש, יחד עם 32 מהמוחות הטובים ביותר באסיה. מה המטרה? לחולל מהפכה בתעשיית טכנולוגיות הנסיעות.

אתם בפנים?

זו השאלה ששואל היזם והמייסד המשותף של Hack Horizon, קוסטדין קולב; האם תיקחו חלק בהתנעת האקתון הנסיעות הטכנולוגי הראשון שמתקיים על מטוס שיטוס מהונג קונג ללונדון?

(תוך שישה ימים סרטון הקדימון של המיזם זכה ליותר מ-20 אלף צפיות ו-200 שיתופים, עם תקציב קידומי וידאו של 10 דולר בסך הכל).

למה להתניע מסע נועז שכזה?

קולב, יזם בן 23 מבולגריה המתגורר הן בהונג קונג והן בלונדון, מסביר: "יתכן שזה דבר של בני דור המילניום, אבל הנסיעות ממש מושרשות בחיי. וכמהנדס, ראיתי יותר מדי הזדמנויות להפוך את חוויית הטיסה לטובה בהרבה, פשוטה בהרבה ויעילה הרבה יותר".

הוא גם מסביר את החזון שהוא צופה ל-Hack Horizon: "שילבתי כוחות יחד עם עמיתיי המייסדים, קריסטי הארט וג'והאנס ג'אגר, במטרה להקפיץ את הרמה של האקו-סיסטם של הסטארט-אפים באזור אסיה-פסיפיק, לחבר יחד את הכישרונות הגדולים ביותר ולתמוך בהם בדרך לבניית מוצרים שיוכלו לעצב מחדש את התעשייה כולה".

"אסיה התקדמה והיא כבר לא רק מהווה איום על המערב; היא התפתחה להיות ביתם של כמה מהכישרונות הגדולים ביותר בעולם בתחום היזמות וההזנק. Hack Horizon לא רק תציב את הונג קונג בחזרה על המפה כחממת טכנולוגיה, אלא גם תעזור למוסס את הבידוד שמאפיין את האקו-סיסטם בתחום הסטארט-אפים של המדינה", קולב מוסיף.

אבל להקים האקתון בתנאי סיכון גבוה, יחיד מסוגו, הוא דבר שמלווה בכמה אתגרים עצומים.

"בתחילה, השקעתי חודשים בלנסות ליצור קשר עם אחד מהאנשים שהיום הוא שותף מפתח שלנו. וכך, לאחר מספר חודשים שעברו ללא תגובה, החלטתי לנקוט בגישה אחרת, וביקשתי מאחד היועצים שלנו שיערוך בינינו היכרות. ביום המחרת קיבלתי טלפון ממנהל בכיר בארגון שלו", קולב מספר.

"להרכיב משהו גדול שמעולם לא נעשה בעבר, במיוחד בשנות ה-20 לחייך, הוא דבר שמצריך סבלנות. אתה כבר מגיע כל כך קרוב ליישום הדברים ואז הם פתאום מתפרקים. חייבים לחכות שכל אבני הדומינו יתיישרו בקו אחד".

אז באמת איך הצליח בחור בן 23 להבטיח עסקה עם כרישים בתעשייה שגילם כפול משלו?

קולב אומר שגילו הצעיר התחיל לעבוד לטובתו מרגע שהוא התחיל למנף את התובנות שלו כבן דור המילניום בתחום הנסיעות. הוא השתמש בגישה הזו גם כדי להבטיח לעצמו משבצות לנאום באירועים שונים, ובסופו של דבר גם הריץ אירועים משלו בתחום הטכנולוגיה לעסקי התיירות והנסיעות.

ימי שלישי של טכנולוגיית נסיעות

קולב ידע שהוא צריך קודם כל לבנות קהילה של משוגעים לדבר לתחום טכנולוגיית הנסיעות.

הפתרון שלו? פגישות חודשיות בתחום בהונג קונג ובלונדון, אותן כינה "Travel Tech Tuesdays". באמצעות כך שהם מציעים אירועים חינמיים עם תוכן איכותי ושיח ער, קולב הביא את קהל היעד שלו והתחיל לקבע את האג'נדה.

עבור אלו שלא יכולים היו לנכוח בכינוסים שלו בימי שלישי, קולב ליהק רשת קשרים רחבה יותר, באמצעות סקירת מומחים "על מסלול ההמראה". הדוחות הללו הציעו תובנות מתוך ההתפתחויות האחרונות בשוק הטכנולוגי בתעשיית התעופה. הוא העלה את הדוחות הללו לאתר האינטרנט שלו והפך אותם לזמינים להורדה, וכמו כן הציג אותם לגופי התקשורת הגדולים ביותר שעוסקים בתחום.

32 מוחות מבריקים על מטוס במטרה לשנות את טכנולוגיות הנסיעות | צילום: Fotolia

בסופו של דבר, בכירים בחברות תעופה מובילות בעולם, כמו Airbus, Cathay Pacific AirAsia ו- Marriott הורידו את הדוחות וקראו בהם בעיון. מרגע שזה קרה, קולב יכול היה להגיע אליהם וליצור עמם קשר ביתר קלות.

באמצעות שני המיזמים הללו, קולב בנה קהילה של 4,000 איש מהמובילים בתחום טכנולוגיות הנסיעות והתעופה.

כרגע, כשלקולב ישנה הקהילה שלו, מה יכולה Hack Horizon לקוות ולהשיג? רבים יכולים לטעון שהחברה היא תעלול יח"צני, אבל קולב עצמו מאמין שהתעשייה זקוקה ליוזמה גדולה ופומבית על מנת לכנס את כולם יחד ולהציג לעולם את הפוטנציאל של יזמות טכנולוגית בתחום.

Hack Horizon תמריא להאקתון המעופף שלה ב-5-8 בחודש מאי בטיסה של בריטיש איירווייז, שתצא משדה התעופה הבינלאומי של הונג קונג ותטוס להית'רו הלונדוני.

אז מה אתם חושבים? המיזם הזה יהיה הצלחה נוסקת, או רק עוד האקתון רגיל?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן