סכסוך עבודה במשרדי הממשלה: "רפורמות חייבות להתבצע בהסכמה"

בשקט-בשקט הכריזה אתמול ההסתדרות על סכסוך עבודה בכל משרדי הממשלה. המשמעות: בעוד כשבועיים עלולה לפרוץ שביתה כללית אשר עשויה להפוך בבת אחת לנושא השיחה העיקרי ואולי אף לדחוק לרגע הצדה את המו"מ המדיני עם הפלסטינים.

בנוסף, היום הוא היום ה-14 מאז הכרזת סכסוך העבודה בנמלי הים של ישראל. ב-15:00 יתקיים דיון בסכסוך בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים. את הדיון ינהל סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופט יגאל פליטמן.

הבוקר התראיין בנושא יו"ר האגף המקצועי בהסתדרות העובדים, אבי ניסנקורן. "הסכסוך נשלח רק אתמול בגלל תקלה טכנית", אמר ניסנקורן. "אני מקווה מאוד שהמדיניות של מהלכים חד צדדים מצד הממשלה תיפסק, וכך גם המגמה של רפורמות חד צדדיות. ברגע שיהיה מו"מ נוכל להתקדם".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילומים: מרק ישראל סלם

"בשרות המדינה יש זכויות שמוגנות בהסכמים קיבוציים", הסביר ניסנקורן את הסיבות להכרזת הסכסוך. "אנחנו לא מתנגדים לרפורמות, אבל הכלל הבסיסי, גם לגבי הרפורמה בנמלים, צריך להיות שרפורמות תעשנה בהסכמה, ושהסכמים צריך לכבד. כל שינוי מצריך מו"מ על פי הכללים של יחסי עבודה, אבל בחודשים האחרונים אנחנו פונים לבית המשפט כדי לקבל סעד על התנהלות חד צדדית".

ניסנקורן נשאל אם מדובר למעשה בשביתת תמיכה בעובדי הנמלים: "בסופו של דבר כל דבר בפני עצמו, ולכל סכסוך יש את הנסיבות שלו", ענה. "אבל צריך לקחת בחשבון שיש אווירת הסתה נגד עבודה מאורגנת שחייבת להפסק. העובדים נותנים שרות לציבור והם צריכים להיות שותפים לקביעת תנאי העבודה. למשל ברשות השידור, יש הסכם חתום עם העובדים, והסכמים צריך לכבד. לצערי התחושה היא שאפשר שלא לכבד הסכמים. רפורמות עושים בהסכמה, זו הדרך שהוכיחה את עצמה כל השנים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן