סמארטפון או תכשיט? על מכשיר הפלאפון היוקרתי שעולה רק 170 אלף דולר

יהלומים ואבני חן ססגוניות נחתכו ומוקמו במתכות יקרות תוך שימוש בטכניקות אומן מסורתיות ועבודות יד. עורות אקזוטיים וזכוכית ספיר מעוקלת חסינת שריטות. בתיאורים אלו משתמשים לעיתים קרבות בכדי להמחיש תכשיטי יוקרה ושעונים. אבל במקרה הזה, בכלל מדובר בפלאפון.

מותג סאוואלי (Savelli) משווק טלפונים חכמים יוקרתיים כתכשיטים במיוחד עבור נשים. הוא מכיל מערכת הפעלה המבוססת על פלטפורמת האנדרואיד של גוגל. זו היא אינה החברה הראשונה שנכנסת לשוק היוקרה של הטלפונים החכמים, אך זוהי ללא ספק החברה הראשונה שמקשרת בין תכשיטי יוקרה וטכניקות מלאכה יצירתיות ברמה כה קיצונית. מדובר במיזוג בין טכנולוגיה ואומנות יוקרתית.

שלבי הכנת המכשיר – עבודת יד קפדנית | צילום: מתוך אתר החברה

אלכסנדרו סאוואלי ייסד את החברה בשנת 2011 באוניברסיטת קולמביה יחד עם מומחית היוקרה, קטי מאיסונרוג', המנהלת את תכנית ה-MBA היוקרתית לעסקים באוניברסיטה. היזם האיטלקי הוא בנקאי השקעות לשעבר שמשפחתו הם תכשיטנים באיטליה. העסק שלו מבוסס בז'נבה והפלאפונים מעוצבים במיומנות בשוויץ, תוך ניצול אומנים הקשורים לתעשיית השעונים הדינמית של המדינה. הפלאפונים הראשונים של החברה נחשפו ב-2013.
סוואלי בילה זמן רב במציאת משקיעים, פיתוח מערכת הפעלה, מציאת בעלי מלאכה, פיתוח רשת קמעונאית ושיווק המוצר. צורת השעות (שכונתה "אולטרה -עגולה") הייתה לבדה פרויקט של שנתיים שלמות.

קיימות 13 וריאציות לפלאפון החכם של סוואלי. האחרון הוא דגם "רובי במהדורה מוגבלת", הפלאפון השני שנוצא בשיתוף פעולה עם ספק של אבני אמרלד ורובי אשר לעיתים רבות משתף פעולה עם מעצבי תכשיטים.

החלק העליון של המכשיר מעוטר באבני אמרלד ויהלומים | צילום: מתוך אתר החברה

מחרי הפלאפון החכם של סוואלי נעים בין 8,625 ל-112,500 דולר ,כאשר הפלאפון היקר ביותר הוא מהדורה מוגבלת של דגם העשוי מ-75 אבני אמרלד מלבניות ו-900 יהלומים בחיתוך מבריק במחיר קמעונאי של לא פחות מ-167,500 דולר.
כל טלפון חכם מתחיל ככיפה אחת של זכוכית ספיר המלוטשת לצורה מעוגלת. 18 קארט זהב או פלדה והקרמיקה שמסביב מעוקלות כך שיתנו לפלאפון תחושה ומראה של חתיכה אחת וחלקה. העור (בין אם של תנין, יען, פיתון או בע"ח אקזוטי אחר) מכסה את החלק האחורי של הטלפון.

החלק העליון של הפלאפון, בין אם עשוי מקרמיקה, יהלומים או אבני חן מספק מראה שונה כאשר מסתכלים מכיוונים שונים על המכשיר. הלוגו בצורת האות אס משמש כמדגיש ללחצי עוצמת הקול של הפלאפון בגב המכשיר.

חשוב להבין ולזכור שמדובר בפלאפון. הוא פועל על מערכת הפעלה מותאמת אישית של אנדרואיד עם 32 ג'יגה אחסון פנימי, תצוגת 3.2 אינץ' ברזולוציה גבוהה ומצלמה קדמית ואחורית. המכשיר מגיע עם אפליקציות ה"וואטס-אפ", "סוויפטקי" ו"אובר".

המכשיר במלוא הדרו | צילום: מתוך אתר החברה

סוואלי מספר כי ישנן 20 נקודות מכירה למכשיר, כמעט כולן נמצאות באירופה, ביניהן Harrods בלונדון וKronometry 1999- בפריס. הוא מעוניין להתרחב ולהגיע למזרח התיכון, אסיה ושווקי ארה"ב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן