סערה פוטוגנית: תמונות של סנדי הביאו מאות אלפי גולשים לטיים

אם עדיין היה ספק לגבי האופן שבו עולם צילום העיתונות יכול להתקיים בעידן מצלמות הסמארטפונים והפילטרים, הוא ודאי ייעלם בתקופה הקרובה. מגזין טיים, אחד המגזינים הנחשבים בעולם, השתמש באינסטגרם לסיקור ההוריקן סנדי בארה"ב, והתוצאה היא לא פחות ממרהיבה.

כשהסופה התקרבה לחופי ארה"ב ביום שני בבוקר, אספה האחראית על מחלקת הצילום בעיתון, קירה פולק, חמישה צלמים מהאזור ונתנה להם גישה לעדכון האינסטגרם של המגזין. הייחוד – כולם היו צלמים אשר נחשבים למשתמשים כבדים באפליקציית הצילום שנקנתה על ידי פייסבוק.

השימוש באינסטגרם כפלטפורמה מרכזית לצילומי חדשות הייתה ניסיונים, אומרת פולק, אך כזו שעלתה מתוך צורך ברור. "חשבנו שזו תהיה הדרך המהירה ביותר בה נוכל לסקר את האירוע", היא אומרת. "הרעיון לא היה להתלבש על טרנד קיים. הכל היה הגיע מתוך רצון להביא את התמונות לקוראים במהירות המירבית".

התוצאה, בה ניתן לצפות בבלוג הצילום של טיים, הייתה "אחת הגלריות הפופולריות ביותר שאי פעם העלינו", היא אומרת, והיא הייתה אחראית ל-13% מתנועת הגולשים באתר, במהלך שבוע שבו רשם אתר Time.com את היום הרביעי בטיבו בכל הזמנים מבחינת כמות הכניסות. חשבון האינסטגרם של טיים משך 12 אלף עוקבים חדשים בתוך 48 שעות.

אחת מן התמונות – של הצלם בנג'מין לווי, אפילו נבחרה כתמונת השער של המגזין, אם כי מדובר בשער אחד מבין שלושה שהמגזין מפרסם השבוע. רמת הרזולוציה נמוכה אמנם מזו שניתן להשיג עם מצלמה רגילה, אך פולק אומרת כי "היא נראית יפה מאוד. יש לה כמעט איכות ציורית".

לצפייה בגלריה לחצו כאן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן