ספורט פלוס: המסך הקטן הולך וגדל. מה חדש בגזרת הטלוויזיות?

החידוש העיקרי בתחום הטלוויזיות הוא המעבר למסכים בהירים בגודל 55 אינץ' עד 85 אינץ' באיכות גבוהה ובמחיר סביר, שאמורים להחליף את המסכים הסטנדרטיים בגודל 42 אינץ', הנפוצים בסלון הישראלי. הטכנולוגיה החדשה של המסכים כוללת רזולוציית 4K, אשר שיפרה מאוד את היכולת לצפות בתכנים גם כשיושבים במרחק של שני מטרים מהטלוויזיה, וגם בתנאי תאורה גרועים. חידוש אחר הוא המסכים הקעורים, שנועדו לתת לצופה את התחושה שהוא במרכז העניינים. הדגמים החדשים של כל היצרנים כוללים מעבדים חדשים, המשפרים את איכות התמונה (בעיקר בגוונים שבהם בולט הצבע השחור). השנה תמצאו חידושים במערכות הקול, שיצאו מהמסך ועברו למתקן חיצוני המכונה בר, ומוצב בקדמת הטלוויזיה. ואם שאלתם את עצמכם מה קרה לתלת ממד שהיה נפוץ בדגמים של השנים הקודמות, הרי שהיצרנים החליטו שלא להשקיע מאמצים בכיוון זה בשל העדר תכנים מתאימים. גם השנה התפתח נושא הטלוויזיה החכמה, והוא כולל, בנוסף לחיבור לאינטרנט ותמיכה ביישומים שמקורם בסלולר, גם חיבור למקורות תוכן מגוונים שמספקים הכבלים והלוויין וספקים אחרים, כמו נטפליקס או קודי.

הכתבה מופיעה בגיליון יוני של מגזין פורבס ישראל

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

 

פוג'יקום – המחיר מנצח

אחרי שחווינו מסכים גדולים של מיטב המותגים, נתקלנו בטלוויזיה 65 אינץ' של פוג'יקום, אשר טכנולוגית אינה נופלת בהרבה מהמתחרים הגדולים. עם רזולוציה של 4K, בהירות טובה ועיצוב נאה (מסגרת דקה מסביב התמונה), בסך הכל היא אינה שונה בהרבה מטלוויזיות LCD אחרות שניתן למצוא ברשתות. לפוג'יקום יש מעבד טוב ומערכת הפעלה מסוג אנדרואיד 5, המאפשרת התקנה של כל אפליקציה מתאימה (ובמיוחד קודי). בנוסף, לטלוויזיה יש חיבור אלחוטי, אם כי את הרמקולים החיצוניים, שכדאי לקנות בנפרד, צריך לחבר בכבל. הפואנטה של המכשיר הזה היא במחיר חסר התקדים, ואין פלא שהיבואן מתקשה להדביק את הביקוש. "אם המחירים בעולם יורדים, מדוע שלא נביא אותם לכאן?", שואל בפשטות גיל וקס מיניר מערכות, יבואנית המותג.

מחיר: פחות מ־6,000 שקל


 

סמסונג – מסכים קעורים ואיכותיים

השנה החליטו בסמסונג לשים את הדגש על הטלוויזיות עם המסך הקעור, כאשר יותר ממחצית הדגמים החדשים הם קעורים. כל הדגמים מגיעים, כמובן, עם רזולוציה של 4K, וכן עם תאורה חזקה יחסית לדגמים מקבילים אצל המתחרים ועם טכנולוגיה בשם קוואנטום, לשיפור הצבעים. מעבדי התמונה שופרו גם הם, ונעלמו תופעות הריצוד שאפיינו את הדגמים הקודמים. מבחינה עיצובית הדגמים החדשים דקים מאוד, והמסגרת הדקה המקיפה אותם מקנה להם חזות מרשימה. מערכת הקול שופרה גם כן, והיא משתמשת בבר חיצוני המתחבר לטלוויזיה באופן אלחוטי. בנוסף, השלט החכם מאפשר שליטה בכל תכונות המכשיר, כולל בתכנים המאפיינים smart TV. המחירים השנה נמוכים מאלה של השנים הקודמות, וכיום ניתן לרכוש מסך גדול במחצית העלות לעומת השנה שעברה.

מחיר דגם 78JS9500 קעור, גודל 78 אינץ': 59,9500 שקל


 

פנסוניק – הולכת על הפרימיום

המותג היפני שנחשב (ובצדק) לאיכותי ביותר, מציג השנה בפני הלקוחות שממונם בכיסם טלוויזיה איכותית מאוד עם פאנל 4K המכונה UHD, דינמיקה גבוהה של תאורה ופטנט ייחודי המאפשר לראות תמונה עם יותר מ־10 מיליארד צבעים. המעבד החדיש בו מצויד הדגם יודע להתמודד לא רק עם מקור של תמונה איכותית, אלא גם עם מקורות שידור לא איכותיים כמו הטלוויזיה המקומית שלנו – וזהו יתרון לא קטן. גם מערכת הקול של פנסוניק עברה שיפור: למכשיר ארבעה רמקולים על גבי המסך עצמו, ויחידות תהודה המגבירות את הבסים ומדגישות את הצלילים הנמוכים. בפנסוניק לא זנחו את התלת ממד, כאשר הטלוויזיה המובילה מציעה יכולת תלת ממד איכותית מאוד עבור התכנים המתאימים. בנוסף, הטלוויזיה כוללת מערכת הפעלה מסוג Firefox.

מחיר דגם TH_65DX900, גודל 65 אינץ': 26,900 שקל

 

סוני – הולכים על האנדרואיד

לכבוד אירועי הספורט של הקיץ השיקה חברת ישפאר, יבואנית סוני, כמה דגמים עם מסך גדול באיכות 4K ועם דינמיקה משפרת תמונה בטכנולוגיית HDR. התמונה המתקבלת בכל הדגמים החדשים בהירה יותר מבדגמים הקודמים של היצרנית, ומגוון הצבעים גדול מאוד הודות למעבד התמונה המיוחד X1, שיודע לשפר מקורות שידור שאינם איכותיים. אבל השנה שמו בסוני את הדגש על ה־smart TV, עם מערכת הפעלה של גוגל אנדרואיד 5 (שתשודרג בקרוב ל־6). מערכת זו מאפשרת להריץ את כל האפליקציות המתאימות על מסך הטלוויזיה באמצעות ממשק אינטואיטיבי לכל מטרה, עם דגש על בידור. אפשר גם לחבר את הסמארטפון לטלוויזיה ולהעביר בקלות תכנים למסך הגדול. חובבי הכדורגל ישמחו גם לשמוע כי הטלוויזיה כוללת מצב מיוחד לאוהדים, המספק אפקטים של רעש קהל, כדי שתרגישו כמו במגרש.

מחיר דגם KD-65XD93, גודל 65 אינץ': 14,990 שקל

 

LG – הטופ של טכנולוגיית התצוגה

חברת LG מציעה כמה חידושים שאמורים להטיס אותנו לחנויות. החידוש הטכנולוגי הבולט הוא בשיטת הפקת התמונה, השונה מזו של כל המתחרים. למרבית הטלוויזיות יש היום מסך LCD משופר המוגן בפטנטים שונים. לעומתן, המסכים של LG בנויים בטכנולוגיה חדשה שנקראת OLED, אשר אינה דורשת תאורה אחורית מסוג LED כמו במסכים הרגילים, מכיוון שכל הפיקסלים שלה הם אקטיביים. השילוב של הטכנולוגיה החדישה עם שיפור הדינמיות של התאורה באמצעות התקן שנקרא HDR מספק היום את התמונה האיכותית ביותר בשוק בגדלים של 55־65 אינץ'. בנוסף, המסכים הללו אינם מצריכים ריענון. הם מהירים מאוד ומתאימים לשידורי ספורט, כך שכדור שנע לרוחב המסך לא ייראה עם שובל לבן מאחוריו. בחברה שילבו גם גדלי פיקסל קטנים במיוחד בתקן 4K המציגים תמונה טובה וחדה מאוד. "מחיר הטלוויזיות האלה אינו בשמיים", אומרת נירית כמרה, מנהלת מוצר LG בחברת ח.י., היבואנית הרשמית של המותג. לצד התכונות הבלעדיות של הדגמים החדשים, מדגישה כמרה, כולן טלוויזיות חכמות המגיעות עם מערכת ההפעלה הפשוטה לתפעול WEBOS 3. מערכת זו מאפשרת, למשל, לבצע זום על חלק מהמסך, כדי שנוכל לשפוט בעצמנו נקודות שבמחלוקת. החיבור האלחוטי לאינטרנט מאפשר לצפות בתכנים של נטפליקס, מאקו, סלקום ואחרים. גם נושא הצליל לא הוזנח והרמקולים עברו לרגלית של הטלוויזיה ומספקים עוצמה טובה מהדגמים עם הרמקולים הדקים בגוף המסך.

מחיר דגם OLED 65UH9500: כ־40,000 שקל


הכתבה מופיעה בגיליון יוני של פורבס ישראל



הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן