ספטמבר המר: האירועים שצפויים בעולם – וההשלכות על השווקים

חודשים ארוכים הכינו אותנו לספטמבר הגורלי, שבו ייקבעו סדרי עולם. הכרעות רבות יתקבלו החודש, ואם להסתמך על ברקליס, אחד מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם, התחזית עבור השווקים היא שלילית למדי.

להלן האירועים המרכזיים שצפויים החודש, וההשלכות שיהיו להם על התיאבון לסיכון של המשקיעים ועל השווקים, כפי שפרסם ברקליס:

4 בספטמבר: פרסום מדד הייצור ISM בארה"ב – ברקליס מצפה לקריאה של 49.0 (קונצנסוס הכלכלנים צופה 49.9), קצת חלש יותר מאשר ביוני וביולי, אך לא חלש מספיק כדי להביא לתוכנית הרחבה כמותית שלישית. ההשפעה: שלילית קלה.

6 בספטמבר: פגישת מדיניות הריבית של הבנק האירופי – ככל הנראה תכלול פירוט של תוכנית רכישת אג"ח. על פי התחזיות, בפגישה יועלו גם אמצעים חדשים לתמיכה ביציבות הבנקים הקורסים ביבשת. ההשפעה: חיובית קלה.

6 בספטמבר: פגישת אנגלה מרקל ומריאנו ראחוי – הפגישה עשויה לעודד את הציפיות לבקשת בשווקים כי ספרד תבקש מהאיחוד חבילת חילוץ. ההשפעה: חיובית קלה.

7 בספטמבר: פגישת הקבינט הספרדי – יכול להחליט על הגשת בקשה רשמית לסיוע כלכלי. ההשפעה: חיובית.

7 בספטמבר: דוח התעסוקה בארה"ב – נתונים טובים יכולים להפחית את הציפיות להרחבה כמותית נוספת ולחזק את הדולר. ברקליס מצפה שהדוח יגלה כי למשק נוספו סביב 150 אלף משרות. ההשפעה: חיובית.


מה יקבע בית המשפט בגרמניה? מרקל | צילום: רויטרס

9 בספטמבר: פרסום שיעור האינפלציה בסין – ראיות להאצת האינפלציה עשויות לדחות תוכנית סיוע לשווקים ולאיים על הקפיצה בצמיחה בפעילות שבייג'ין כל כך מחכה לה. ההשפעה: שלילית.

9 בספטמבר: מדד תפוקות התעשייה הסיני, והמכירות הקמעוניות במדינה – כדאי מאוד שהמספרים הללו יהיו טובים. כל ראיה לקיפאון תהיה שלילית. ההשפעה: שלילית.

9 בספטמבר: דוח המסחר בסין – האטה נוספת ביצוא וביבוא תאותת על דרישה חלשה בשווקים. אם הנתונים יהיו חלשים, ההשפעה תהיה שלילית. ההשפעה: שלילית.

11 בספטמבר: פגישת ראחוי וראש ממשלת פינלנד יירקי קטיינן – יכולה להעלות שוב את הדאגה של פינלנד בנוגע לתוכנית החילוץ לספרד. ההשפעה: שלילית קלה.

12 בספטמבר: הבחירות בהולנד – ככל הנראה התוצאות יהיו חצויות, עם תקווה קלה להשגת ממשלה חדשה תוך מספר חודשים. אם המפלגה הסוציאליסטית תנצח, הדבר יכול להשפיע על האיזון של גוש היורו, מה שעלול להוביל למתיחות עם גרמניה ואפילו עם פינלנד. ההשפעה: שלילית קלה.

12 בספטמבר: בית המשפט בגרמניה יחליט אם מנגנון היציבות האירופי חוקי – ייתכן שהגרמנים יעבירו חוק אשר יאשר את תוכניות החילוץ, אולם ככל הנראה גם יטיל מגבלות על השתתפותה של גרמניה בהרחבת התוכניות וההשקעה שלה בהן. ההשפעה: ניטרלית עד שלילית קלה.

13 בספטמבר: החלטת הריבית בארה"ב ומסיבת העיתונאים של ברננקי – בהנחה שהשיפור הקל בנתוני המקרו בארה"ב יימשך, הרחבה כמותית שלישית לא תהיה באופק. ההשפעה: נייטרלית.

14-15 בספטמבר: פגישת שרי האוצר של גוש היורו – ככל הנראה ידונו במנגנון החילוץ ובתוכנית רכישת אג"ח ספרדיות. ככל הנראה גם יוון תעלה לדיון. ההשפעה: חיובית.

19 בספטמבר: ההחלטה בצרפת על תוכנית הייעול הפיסקלית – קואליציית השמאל חצויה בנושא, והנשיא פרנסואה הולנד עשוי להזדקק לאופוזיציה כדי להעביר אותה. ההשפעה: ככל הנראה שלילית.

28 בספטמבר: קביעת התקציב בצרפת – תקציב 2013 בצרפת יוצג, וככל הנראה יכיל את תוכנית הקיצוצים הגדולה אי פעם, השווה ל-2% בתמ"ג, שתתבסס על שילוב של העלאות מסים וקיצוצי תקציבים. ההשפעה: חיובית קלה.

סוף ספטמבר / תחילת אוקטובר: הדוח המסכם של הטרויקה בנוגע לחילוץ יוון – הדוח צפוי להעלות שיוון זקוקה להקלה מסוימת בתנאי החילוץ, בהתחשב בכך שהמיתון העולמי חריף מהצפוי. ככל הנראה לא תתקבל החלטה בנושא עד אמצע אוקטובר. ההשפעה: ככל הנראה שלילית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן