סקר הנדל"ן של דלויט: מחירי הדירות צפויים לרדת השנה ב-20%

בכירי ענף הנדל"ן בארץ מביעים אופטימיות בנוגע להתאוששות התחום. 63% מהם צופים ירידה במחירי הדירות בארץ בשנה הקרובה. כך עולה מהסקר החצי שנתי המסורתי של פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר. העיר המובילה את המגמה היא תל אביב, עם צפי של 35% מהמשיבים. עוד בולטות ברשימה: נתניה, ירושלים ופתח תקווה.

מנתוני הסקר עולה כי מבכירי הענף צופים ירידה של עד 10% במחירי הדירות למגורים, 7% צופים ירידה של 10%-20%, 37% אינם צופים שינוי במחירי הנדל"ן במהלך השנה הקרובה ו- 15% צופים דווקא כי מחירי הדירות יעלו בעד 10% בשניים עשר החודשים הבאים.

לעומת הירידה במחירי הדירות לקניה בתל אביב, 43% ממשיבי הסקר צופים דווקא כי בשוק השכירויות צפויה דווקא עלייה, זאת לעומת 29% מהמשיבים שסברו כך בסקר הקודם.

עוד עולה כי הקושי הגדול ביותר של הקבלנים הוא דווקא לא החששות מפני ירידה בביקושים לדירות מצד הרוכשים. 

צפויות לרדת במחיר; דירות למכירה | צילום : רויטרס
דווקא השגת מימון בנקאי היא האתגר האמיתי של היזמים, כך סבורים 63% מבכירי ענף הנדל"ן.לטענת רו"ח דורון גיבור, שותף וראש מגזר הנדל"ן ב- Deloitteבריטמן אלמגור זהר, "מחנק האשראי אשר מסתמן היום מהווה מכשול עיקרי בפני קידום פרויקטים חדשים. מדובר בכדור שלג, שעלול להוביל לעליות מחירי הנדל"ן עקב מחסור בבנייה חדשה, ולמעשה החלטות הרגולטור בישראל עלולות להוביל לירידה במספר הפרויקטים החדשים".
אחד הפתרונות אותו מציעים משיבי הסקר הוא השקעות המוסדיים בתחום. 60% מהמשיבים צופים כי במהלך השנה הקרובה נהיה עדים לצמיחה משמעותית בהיקף ובמספר עסקאות הנדל"ן שימומנו ממקורות חוץ בנקאיים. בנוסף 73% מבכירי הענף סבורים כי המוסדיים יבחרו להשקיע בעסקאות בתחום הנדל"ן המניב, ורק 27% צופים כי המוסדיים ייקחו חלק גדול יותר בעסקאות בתחום הנדל"ן היזמי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן