סקר חדש מגלה: במזרח התיכון נמצא הכי הרבה יזמים בני דור המילניום

היכן בעולם יזמים בני דור המילניום (ילידי שנות ה-80-90) הם הכי נפוצים? דוח חדש שהוצג השבוע על ידי הבנק הפרטי HSBC מצא כי 63% מבעלי העסקים שהם בחנו במזרח התיכון הם בגיל 35 או צעירים יותר. אחריהם נמצאות סין והונג קונג, שם מילניאלים מהווים פחות מחצי מכלל היזמים בכל אחת מהן. המשמעות היא שהעולם המערבי "מפסיד" לחלקים אחרים של העולם, לפחות מבחינת מילניאלים יזמים.

תוצאות הדוח מבוססות על סקר של 2,800 נשאלים, כולם יזמים שהשווי שלהם הוא 250 אלף דולר או יותר, עם ממוצע שווי של 4.6 מיליון דולר.

ריכוז גיאוגרפי הוא לא הדבר היחיד ששונה בין המילינאלים. ברחבי מדינות, נראה שליזמים הצעירים האלה אכפת יותר מעשיית טוב מאשר לבעלי עסקים מבוגרים יותר. הדוח טוען כי 69% מבני דור המילניום אומרים שהם רוצים לעשות משהו עם השפעה כלכלית חיובית, ו-59% אף אומרים שהם רוצים לסייע לקהילות שלהם. יותר מכך, שליש מבעלי העסקים תורמים לקהילה בצורת תפקיד ללא תשלום או בתרומה של זמן או ניסיון למטרות חברתיות.

במזה"ת ובאסיה ההצלחה של יזמים צעירים נאמדת במונחים של גודל המיזם שנבנה | צילום: fotolia

"רוב האנשים ישערו שהם הולכים לעסקים כדי להרוויח כסף. המציאות היא שהמניעים מאחורי זה שונים לחלוטין. רווח כספי הוא התוצאה, אבל לא המניע העיקר", אמר ניק לביט, ראש קבוצת הפתרונות הגלובלית של HSBC בראיון החודש.

גם לתרבות יש השפעה משמעותית על הדרך בה אינדיבידואלים ניגשים לאתגרים של יזמות. בעלי עסקים בארה"ב, אנגליה, גרמניה וצרפת מכוונים יותר לפתיחת עסקים, הגדלתם ואז למכירתם. הצלחה נאמדת לעיתים קרובות במונחים של ההון האישי שנאסף בתהליך. לעומת זאת, בסין, הונג קונג, סינגפור וברחבי המזרח התיכון, הצלחה נאמדת יותר במונחים של גודל המיזם שנבנה. בעלי העסקים במקומות אלו מאמצים גישה שיתופית ליזמות עם התמקדות במינוף כמה מקורות.

ממצא מעניין נוסף שעולה מהסקר, הוא שכמעט חצי מהיזמים העשירים מגיעים ממשפחה שמחזיקה בעסק משלה. בעלי העסקים בני הדור השני נעים על המסלול המהיר להצלחה הודות לכך שהם מאמצים תמיכה והדרכה פרקטית מהמשפחה שלהם בבניית העסק. מעל לחצי מהם קיבלו מימון ראשון מהמשפחות שלהם.

אינפוגרפיקה: HSBC

נראה ש-HSBC מחפש דרך להתחבר להון ההולך וגדל שמצטבר בקרב בני דור המילניום, והוא בוחן את המנהגים שלהם, במיוחד בדרך בה הוא מגיע ללקוחות שלהם ועובד איתם פנים מול פנים ובאופן דיגיטלי. מתוך המילניאלים שנשאלו בסקר, 79% היו מעורבים באופן פעיל בפילנתרופיה ב-2015. לביט אמר שהם מצפים מיזמים בני דור המילניום להשתמש בשירותי תכנון אחזקות מוקדם יותר מאשר לקוחות מבוגרים יותר השתמשו, מאחר והמילניאלים האלו שואפים לתרום במשך החיים שלהם, במקום לחכות עד ליציאה לפנסיה כדי לתכנן אילו מטרות פילנתרופיות יראו את הכסף שלהם. "באופן פוטנציאלי, יש לכך השלכות מרחיקות לכת", ציין לביט. "לדור הזה יש יותר בחירות".

הסקר של HSBX מצא גם שהייטק, פינטק ותקשורת הם המגזרים הפופולריים ביותר עבור בעלי עסקים מילניאלים.

ברשימת המיליארדרים של פורבס שפורסמה מוקדם יותר החודש, 36 הם מתחת לגיל 40 והרוויחו את עושרם לחלוטין בעצמם. חצי מהם הרוויחו את ההון מסטארט-אפים "חדי קרן" (כינוי לסטארט-אפ ששוויו מיליארד דולר ומעלה).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן