סקר KPMG: ישראל במקום השני בעולם בחדשנות טכנולוגית

אומת הסטארט אפ לא עוצרת: על פי סקר הטכנולוגיה השנתי של חברת הייעוץ העסקי KPMG, ישראל היא אחת המדינות החדשניות ביותר בעולם. במסגרת הסקר הגיע "עמק הסיליקון" הישראלי למקום השני במדד הבטחון בחדשנות טכנולוגית – ובכך גבר על עמק הסיליקון האמריקאי.

מדד הבטחון של KPMG הושק השנה לראשונה והוא בוחן את מידת האמון שיש למדינה בחדשנות הטכנולוגית שלה. ישראל קיבלה ציון של 71. מתוך עשרת הפרמטרים המרכיבים את המדד, ישראל מובילה מבחינת חדשנות טכנולוגית, כישרון, פריצות דרך טכנולוגיות, תשתיות טכנולוגיה וגישה של הצרכנים לחידושים בתחום. על פי הסקר, בו השתתפו בכירי ענף הטכנולוגיה בעולם, התמריצים הממשלתיים לענף קיבלו את הדירוג הנמוך ביותר מבין כל הפרמטרים.

את המקום הראשון במדד תפסה הודו עם 72 נקודות, שידועה בתור מייצאת מובילה של מוחות מבריקים, בין היתר של מהנדסים. נתוני KMPG מראים כי הודו נמצאת במקום ראשון במדד הבטחון של המדינה בחדשנות הטכנולוגית שלה, המציב את הודו במקום הראשון מבחינת כישורים, יכולות הדרכה (מנטורינג) ומידת אימוץ החידושים הטכנולוגים על ידי הצרכנים.  ארה"ב שהגיעה למקום ה-3 במדד הביטחון עם 65 נקודות, קיבלה ציון גבוה בפריצות דרך טכנולוגיות, גישה לשיתופי פעולה ושותפויות בתחום, תשתיות טכנולוגיה וכישרון. 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילום: רויטרס

בנוסף, סין שהגיעה למקום הרביעי בסקר עם 64 נקודות, הראתה כי קיים אמון רב מצד בכירי ענף הטכנולוגיה במדינה בכישרון, גיוס הון, גישת הצרכנים לחדשנות, אולם נפלה בפרמטר החינוך לחדשנות. 

על פי הסקר השנתי של החברה בתחום הטכנולוגיה, שווי המשקל בענף עלול להשתנות לטובת המדינות המתפתחות וכי השינוי עלול להתרחש כבר בעוד ארבע שנים. ממצאי הסקר בו השתתפו 811 בכירים בענף הטכנולוגיה מכל העולם מראים כי כשליש מהנשאלים מאמינים שעמק הסיליקון יאבד את מעמדו לטובת אחד השווקים מעבר לים. 

אז מי תהיה הבירה הטכנולוגית הבאה? כ-37% מהנשאלים בסקר אמרו כי ההובלה בענף תשאר אצל ארה"ב, בייחוד לנוכח החדשנות הרבה שמדגימות חברות כמו גוגל שמפתחת משקפיים חכמים ומכונית ללא נהג. אולם, רבים מאמינים כי גם בסין שם עברו מלהיות בעיקר מעתיקים של החדשנות האמריקאית לקהילה טכנולוגית חדשנית עצמאית בשנים האחרונות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן