עד החלל: רד-בול מראה לעולם השיווק כמה רחוק אפשר להגיע

פעם, היו אלה אפל וסטיב ג'ובס שהיו אשפי השיווק. היום, אפל אמנם ממשיכה לעשות "באזז" סביב כל השקה חדשה של אייפון ואייפד, אבל נדמה כי יצרנית משקאות האנרגיה – רד בול – כבר עקפה אותה. פרויקט "רד-בול סטרטוס" שרוצה להצניח אדם מהחלל בשאיפה לשבור את מהירות הקול אמנם נדחה בשל תנאי מזג אוויר קשים, אבל את המטרה הוא כבר השיג.

אז מה הסוד של רד בול? החברה מגייסת את האנשים הנכונים כדי לשווק ולהפיץ את המותג של החברה, תוך כדי שהיא פונה לקהל הנכון בהקשר הנכון. ההקשר שם בפני הצרכנים זכוכית מוגדלת שמאפשרת להם לראות ולדמיין דברים שלא יכלו לראות ולדמיין לפני. זה הגדולה של הפרסום.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

השליחים של רד בול בפרסומות ובפרוייקטים השונים הם בדרך כלל מקצועני ספורט אקסטרים. ההקשר הזה הוא לא חדש והוא נוף יודע בחברה כשהם מיתגו עצמם בעזרת מימון לאירועי אקסטרים שונים ומגוונים: קפיצה מעל מיצרי קורינתוס, צלילה באגם וולאגמני ומרוץ פורמולה, אך פרויקט "רד-בול סטרטוס" לקח את החברה ואת השיווק שלה צעד אחד למעלה, למעשה הוא לקח אותה עד החלל.

מכונית פורמולה 1 של רד בול | צילום: רויטרס

הצניחה של פליקס באומגרטנר, שינסה בקרוב לשבור את מהירות הקול בחלל, תועבר בשידור חי באתר החברה. כשהוא נתמך על ידי צוות מומחים, יעלה פליקס בבלון הליום לגובה של 120,00 רגל – 37,000 מטר ושם הוא יקפוץ אל הלא הנודע, בניסיון להפוך לאדם הראשון ששבר את מהירות הקול בעת נפילה חופשיה.

כך או כך, אם לשפוט לפי המהירות בה הפכה רד-בול מחברת סטארט-אפ לחברה בסדר גודל שמטרידה את קוקה-קולה ופפסי, אז אפשר לפסוק כי הקמפיינים השיווקיים שלה עובדים. הצניחה של פליקס, שעוד לא הייתה כבר השיגה את אחת המטרות שלה: היא זכתה לסיקור רחב בתקשורת וברשתות החברתיות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן