“עד 2030 יעלו התקפות הסייבר 90 טריליון דולר למשק העולמי”

כאשר איומי הסייבר הולכים וגדלים מיום ליום, "האתגר הוא איך לשתף פעולה עם מוסדות, ארגונים ומדינות בצורה חלקה ויעילה יותר ממה שקיים היום", אמר הבוקר היועץ האסטרטגי הראשי של אקסנצ'ר, עומר אבוש. "לאף מדינה אין מונופול על חדשנות. אנו צריכים לשתף את החדשנות שלנו בין המדינות ולדאוג לכך שהטובים ינצחו".

עוד ציין אבוש כי יש כיום "יוזמות חדשות בתחום הסייבר שעלינו ללמוד אותן. התפקיד שלנו הוא לדאוג שמשבר קיברנטי לא יקרה במשמרת שלנו, לפגוע במערכת של ההאקרים ולדאוג לכך שהם לא יצליחו לבצע נזקים גדולים. אך, לצערנו האתגר אינו פשוט וכיום החבר'ה הרעים עדיין מנצחים. נקווה שלא לעוד הרבה זמן. אנו מעריכים כי עד 2030 יעלו התקפות הסייבר למשק העולמי 90 טריליון דולר".

"הח'ברה הרעים עדיין מנצחים. עומר אבוש | צילום: חן גלילי

שבוע הסייבר הלאומי הלאומי השנתי מתקיים השנה בפעם ה-6 באוניברסיטת תל אביב והוא נוצר משיתוף פעולה של המרכז למחקר סייבר באוניברסיטה, מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ.

שבוע הסייבר מפגיש מומחי סייבר וחוקרים מובילים מהארץ ומהעולם, לצד קובעי מדיניות, גורמי ביטחון בינלאומיים, דיפלומטים ואנשי עסקים בכירים. אלו מתכנסים לסבב שולחנות עגולים, דיונים וסדנאות שעוסקים, בין היתר, בהיבטים דיפלומטיים של טרור ופשעי סייבר, שיתופי פעולה בינלאומיים וטרור מקוון, סייבר וחינוך הדורות הבאים בתחום, משפט וסייבר בישראל ובעולם, מגמות חדשות ופתרונות חדשניים להגנה, לוחמת סייבר ועוד.

לאחרונה הקדיש פורבס ישראל גיליון מיוחד לנושא הסייבר וסקר את המגמות בתחום והלוחמה בין מדינות במרחב הסייבר. פורבס ישראל אף ערך רשימה של 10 החברות הישראליות המבטיחות בתחום

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן