עובדי כי"ל יפגינו נגד המכירה: "פגיעה באוצרות הטבע של ישראל"

עובדי כי"ל מחריפים את המאבק נגד מכירת החברה. היום בשעה 16:00 צפויים אלפי עובדי כי"ל, אשר בבעלותה של החברה לישראל, להפגין בצומת דימונה בנגב נגד מכירת החברה לענקית האשלג הקנדית פוטאש. לטענת העובדים מהלך המכירה עשוי להוביל לפיטורי אלפי עובדים בפריפריה ופגיעה קשה בתושבי הנגב. כמו כן טוענים העובדים כי משמעות המכירה היא למכור את אוצרות הטבע של המדינה לידיים זרות.

יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח ארמונד לנקרי אומר היום: "לא ניתן יד לפיטורי אלפי עובדים בפריפריה שיימצאו עצמם ללא כל פרנסה ויכולת למצוא עבודה". לדברי לנקרי, המשמעות של פיטורי העובדים היא פגיעה בהתיישבות בנגב ופגיעה באוצרות הטבע של מדינת ישראל. לנקרי קרא לראש הממשלה להתערב למניעת המכירה העסקה.

עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל | צילום: סיון פרג'

חברת פוטאש הגישה בחודש נובמבר האחרון הצעה לרכישת כי"ל תמורת 13.5 מיליארד דולר. פוטאש, הנחשבת ליצרנית הדשנים מס' 1 בעולם, ביקשה לרכוש את כיל, הנחשבת ליצרנית השישית בגודלה בעולם, כך שתוכל למנף את מעמדה בסין ובהודו, אשר אחראיות לעיקר הצמיחה בתעשייה.

לאחרונה הודיעה חברת פוטאש כי היא מקפיאה את עסקת הרכישה של כי"ל על רקע "אירועים פוליטיים" בישראל. סמנכ"ל הכספים של החברה וויין בראונלי אמר לסוכנות בלומברג כי העסקה מוקפאת עד שיעברו האירועים הפוליטיים, אולם הוא לא שלל המשך קידומה בעתיד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן