עובדי מעריב הפגינו מול בית ראש הממשלה: "עדיין לא שמענו ממך"

כמה עשרות עובדי מעריב הפגינו היום אחר הצהריים מול בית ראש הממשלה בירושלים. המפגינים נשאו שלטים וקראו לראש הממשלה ולממשלת ישראל להתערב ולמנוע את סגירת העיתון, וצעדו ליד בית ראש הממשלה תוך שהם חוסמים את הכביש.

"לא ניתן לראש הממשלה להתבצר בשתיקתו, כאשר מעריב, מפעל ובו אלפיים עובדים, נמצא בתהליך קריסה", אמרו העובדים. לאחר מכן צעדו לסניף שופרסל קרוב על מנת לקרוא לעובדי המקום להילחם גם כן על זכויותיהם, אולם נחסמו על ידי השומרים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הפגנת עובדי מעריב מול בית ראש הממשלה, היום | צילום: יח"צ

במהלך ההפגנה הציגו הנואמים טענות קשות נגד ראש הממשלה והשרים על התעלמות מהמשבר בעיתונות. "יש פה משבר עצום", אמר יו"ר ועד עיתונאי מעריב, חגי מטר. "במשך חודש ימים נמצא מעריב במשבר שבסופו ילכו 2,000 עובדים הביתה, אנשים שעובדים עשרות שנים בעיתון. זו פגיעה ישירה בדמוקרטיה, ופגיעה בפרנסתם של אלפי אנשים. כבר לפני חודש קראנו לממשלה להתערב ועדיין לא שמענו מהם".

אתמול הפגינו כעשרים עובדים מול ביתו של בעלי העיתון נכון לעכשיו, נוחי דנקנר, בדרישה לקבל את מלוא זכויתיהם במקרה שעסקת המכירה לאיש העסקים שמעון בן צבי תצא לפועל, ועמה הליך פיטוריהם של מרבית העובדים.

כמו כן, דרשו העובדים מדנקנר כי יהיה אחראי על כך שיקבלו את משכורות חודש ספטמבר וכי "לא יגלגל את האחריות לקופת הנאמנים החדשים של מעריב". העובדים הקימו סוכה מול ביתו של דנקנר, אשר נשמר על ידי מאבטחים פרטיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן