עוברים לאנרגיה ירוקה: אושרה התוכנית להורדת התלות בנפט

האם בקרוב יוזלו מחירי הדלק בישראל? הממשלה אישרה היום את התוכנית להורדת התלות בנפט בתחבורה, הכוללת מעבר לדלקים ידידותיים יותר לסביבה ולארנק. במסגרת התוכנית אותה גיבשה מנהלת תחליפי הנפט בשיתוף עם משרד האוצר ומשרד האנרגיה והמים צפוי המשק להפחית את התלות בנפט, המהווה היום 96% מהדלקים ב-30% עד שנת 2020 וב-60% עד שנת 2050. 

על פי התוכנית תחליפי הנפט העיקריים יהיו גז טבעי והנעה חשמלית. עלות ליטר דלק המבוסס על גז טבעי תגיע לכ-6 שקל לליטר. במסגרת התוכנית תשקיע הממשלה בפיתוח טכנולוגיות נקיות ובנות קיימא כאשר המטרה היא להפוך את ישראל למרכז ידע מחקרי ותעשייתי מוטה טכנולוגיה בתחום תחליפי הנפט. 

מטרה נוספת של התוכנית היא הגדלת המודעות לתחום וכן, האצת קצב ההתקדמות העולמי בתחום תחליפי הנפט לתחבורה ע"י שיתופי פעולה בינלאומיים. 

צילום: רויטרס

על מנת להשיג מטרות אלה הממשלה תשקיע בהאצת החדרת תחליפי נפט לתחבורה מבוססי גז טבעי. משרדי הממשלה השונים, תומכים במספר רב של ניסויים להדגמת הטכנולוגיות השונות אשר יאפשרו בשלב הבא חדירה של פתרונות מבוססי גז טבעי דחוס ומתנול. הכוונה היא לבדוק גם את האפשרות של הקמת מתקן גז טבעי נוזלי, אולם קבועי הזמן לפרויקט זה הם רחוקים יותר.

במקביל, משרדי הממשלה השונים יפעלו להוריד חסמים ולקדם את הרגולציה הדרושה לצורך חדירה מהירה של הטכנולוגיות הנ"ל.תחת ההנחה שלכל סגמנט תחבורתי פתרון אופטימאלי עבורו, יקודמו פתרונות תחבורתיים נוספים ובכלל זה ניסויים באוטובוסים חשמליים עבור תחבורה עירונית. וכן ניסוי בתחבורה ציבורית אלטרנטיבית.

אחת הממלצות המרכזיות בתוכנית היא מעבר ללשימוש בגז טבעי דחוס (CNG) על-ידי השלמת התקינה ומתן תמריצים להקמת תשתית תדלוק ב-CNG בכל רחבי הארץ. לדברי מנהלת הנפט כבר בסוף שנת 2014 ניתן יהיה להתחיל בתדלוק כלי רכב על ידי GNC. בנוסף, משרד האנרגיה יבחן ייבוא מכוניות אותן ניתן לתדלק בתערובת של דלקים, רובן מבוססות על גז טבעי נוזלי. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן