עוד אקזיט מוצלח לקיבוץ: חניתה מוכר את קוטלב ב-75 מיליון דולר

פחות מחודש לאחר האקזיט הענק של קיבוץ דגניה ב', שהכניס אותו למקום השישי בדירוג הקיבוצים העשירים של פורבס ישראל, קיבוץ חניתה מהגליל המערבי מוכר את מפעל קוטלב חניתה שבבעלותו עבור 75 מיליון דולר, לחברה האמריקאית אייברי דניסון. למרות האקזיט המוצלח, הסכום איננו מספיק כדי שקיבוץ חניתה ייכנס גם הוא לדירוג.

חברי קיבוץ חניתה, שמחזיקים ב-75% ממניות המפעל, יקבלו בעקבות העסקה 56 מיליון דולר (כ-212 מיליון שקל), כך שכל אחד מהם צפוי לקבל 200-300 אלף שקל. קרן טנא, שמחזיקה ב-25% מהמניות, תקבל 19 מיליון דולר.

קוטלב חניתה נוסד ב-1983, 45 שנה לאחר הקמת הקיבוץ. הוא מייצר ומשווק ציפויי מתכת ויריעות לכיסוי חלונות וזכוכית. יותר מ-220 עובדים מועסקים במפעל, שמכירותיו בשנה שעברו עמדו על 50 מיליון דולר. 80% מהכנסות קיבוץ חניתה מגיעות מהמפעל והשאר ממפעל עדשות חניתה, המייצר עדשות מגע, ומגידולי חקלאות.

שחזור חומה ומגדל בחניתה | צילום: ד"ר אבישי טייכר, ויקיפדיה

ב-2004 רכשה טנא את אחזקתה במפעל תמורת 8 מיליון דולר, כאשר 2 מיליון דולר נוספים הושקעו על ידי זרוע ההשקעות של בנק לאומי, לאומי פרטנרס. לפני שלוש ניהל חניתה מגעים למכירת המפעל תמורת 220 מיליון שקל, אבל חבריו החליטו שלא למכור.

הרוכשת, אייברי דניסון, היא חברה שמספקת פתרונות דפוס ואריזה, ושוויה הוא 6.46 מיליארד דולר. היא פועלת בלמעלה מ־50 מדינות ברחבי עולם ומעסיקה יותר מ־25 אלף עובדים. מטה החברה ממוקם בגלנדייל, קליפורניה, ומחזור המכירות שלה ב-2015 עמד על 6 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם, המפעל יישאר בקיבוץ במשך מעל ל-10 שנים וימשיך לשלם שכירות לקיבוץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן