עוד אקזיט ענק: פרולור ביוטק נמכרת לאופקו ב-480 מיליון דולר

אקזיט ענק בענף הביומד הישראלי. חברת פרולור ביוטק הודיעה היום על השלמת עסקת מיזוג במסגרתה תימכר החברה לאופקו תמורת 480 מיליון דולר. פרולור היא חברה המפתחת גירסאות ארוכות טווח לתרופות קיימות. חברת אופקו נסחרת בוול סטריט על פי שווי של 2.2 מיליארד דולר.

על-פי תנאי הסכם המיזוג, תרכוש אופקו את מניות פרולור הרגילות בדילול מלא, תמורת 7 דולר למניה, או 0.9951 מניית אופקו על כל מניית פרולור.

חברת אופקו מתמקדת במוצרים לגילוי, מניעה וטיפול במגוון רחב של מחלות. לחברה 3 תרופות לשווקים גדולים הנמצאות בניסוי קליני שלב שלישי.

פיליפ פרוסט, יו"ר פרולור | צילום: יח"צ

פיליפ פרוסט, יו"ר טבע, הוא גם בעל המניות הגדול בשתי חברות הביומד. פרוסט מחזיק ב-19.8% ממניות אופקו וכן ב-45.9% ממניותיה של פרולור. 

לאחר השלמת המיזוג אמר פרוסט: "ביחד עם התרופות המפותחות בפרולור, לאופקו יהיו 4 תרופות בניסויי פאזה שלישית ומגוון מוצרי דיאגנוסטיקה יחודדים בשלבים שונים של פיתוח. התרופות של פרולור לטיפול בחוסר בהורמון גדילה, בהמופיליה, בהשמנת יתר ובסוכרת, יחד עם הפלטפורמות הטכנולוגיות הייחודיות ומרכז המו"פ היעיל של החברה, מהווים נכסים בעלי ערך רב, אשר ישלימו באופן משמעותי את האסטרטגיה של אופקו."

חברת פרולור, קיבלה בחודש פברואר מעמד של תרופת יתום באירופה עבור הורמון הגדילה ארוך הטווח שהיא מפתחת, כלומר לחברה יש כעת בלעדיות לעשר שנים לשיווק התרופה ביבשת. 

בנוסף, בחודש מרץ קיבלה החברה אישור פטנט עבור הורמון הגדילה שלה המשמש להפחתת רמות השומן של המטופלים. הורמון הגדילה סיים בהצלחה את שלב 2 של הניסוי הקליני ויכנס בקרוב לשלב השלישי. 

לדברי נוביק, "העסקה מעניקה למשקיעינו תנאים כלכליים אטרקטיביים, כמו גם את ההזדמנות להמשיך ולהשתתף בהצלחתה של אופקו". מנכ"ל החברה אברי הברון הוסיף: "מינוף המשאבים המשותפים של שתי החברות לא רק מחזק את תכניות הפיתוח השונות, אלא גם מדגיש את מחוייבותנו לתת לחולים טיפולי דור-המשך מתקדמים, שעשויים לשפר את איכות חייהם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן