עוד גזירה: מחיר החשמל לצרכנים הביתיים יתייקר ב-6.3%

תעריף החשמל לצרכנים פרטיים יעלה ב-6.3%, כך הוחלט בישיבה שקיימה רשות החשמל, בשל עלויות ייצור חשמל גבוהות שספגה חברת החשמל בשנתיים האחרונות, בהן היה חסר גז טבעי. בממוצע, יתייקרו תעריפי החשמל (כולל תעריפים למוסדות) ב-5.5%, שיעור הנמוך ב-1% מהשיעור שפורסם לשימוע לפני כחודש וחצי.

עוד החליטה רשות החשמל שהיא דוחה לעת עתה את ההתייקרות שתוכננה לתחילת 2014 בשיעור של 3.7%, וזאת תתבצע רק לאחר בחינה נוספת שתתקיים בסוף 2013 ותשקלל את נתוני צריכת הדלקים של יצרני החשמל במהלך השנה הנוכחית. ההתייקרות אינה כוללת את עדכון המע"מ המתוכנן.

בהודעת הרשות צויין כי מספר גורמים תרמו להפחתת שיעור ההתייקרות המתוכננת. בין הגורמים, הקדמת הזרמת הגז ממאגר תמר, שנלקחה בהנחה שמרנית לתחילת חודש מאי בחישובים הקודמים. המאגר החל להזרים בסוף חודש מרץ. להפחתה בשיעור הייקור תרמה גם ירידת מחירי הדלקים בעולם, שהוזילה גם את מחירי הסולר והמזוט לחברת החשמל.


צילום: מרק ישראל סלם

לטענת רשות החשמל, בחישוב התעריף נלקחו בחשבון גם עלויות רכש חשמל סולרי בסך 937 מיליון שקל, עלות רכישת חשמל מיצרנים פרטיים בסך 514 מיליון שקל, עלות חשמל מוזל לנזקקים בסך 168 מיליון שקל, וזיכוי בסך 4 מיליון שקל לצרכנים שהפחיתו את צריכת החשמל שלהם במסגרת "חסכת הרווחת", הקמפיין של הקיץ האחרון.

בראיון בסוף מרץ, כאשר התחיל הגז מתמר לזרוםגיל בשן, האנליסט הבכיר של בית ההשקעות אי.בי.אי אמר לפורבס כי "בטווח הקצר האזרח לא ירגיש שום שינוי בגלל הזרמת הגז הטבעי מתמר – הנגיעה של האזרח למשק הגז היא דרך חברת החשמל שהיא כן תהיה מהנהנות הגדולות מההזרמה – עלויות הדלקים תרד משמעותית.

איך זה שההוזלה המשמעותית לא תגיע לאזרח?
"חברת החשמל יושבת היום על בור פיננסי עצום. ברור לכולם שמחירי החשמל בשנים האחרונות לא שיקפו את עלות הייצור ולמעשה שילמנו מחיר זול מדי על החשמל, לכן יש צורך לתקופה שבה תוכל יחד עם תוכנית התייעלות להדביק את הפער".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן