עוד ניסיון למניעת השביתה בנמלים: נתניהו ועיני נפגשים

ניסיון אחרון למנוע השבתה של הנמלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את יו"ר ההסתדרות עופר עיני לפגישה ב-10:00. הפגישה תתקיים על רקע ההחלטה של ההסתדרות לקיים מחר ב-12:00 כינוס של ועדת התיאום והביצוע לדיון בסופו צפויה ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בנמלי אשדוד וחיפה. 

על פי הנהלים, צעד זה יאפשר להסתדרות להשבית את הנמלים בתוך שבועיים מיום ההכרזה על סכסוך העבודה אם המו"מ ייקלע למבוי סתום.

בתגובה לדיווח על ההודעה הצפויה מחר, כתב היום שר התחבורה ישראל כץ סטטוס חריף בפייסבוק נגד ההשבתה: "אני רוצה לומר לעופר עיני וראשי הוועדים בנמלים שהולכים להכריז על סכסוך עבודה ושביתות – תשכחו מזה! השיטות הישנות לא יעבדו. מאסנו בבריונות, באיומים ובמונופולים שסוחטים את המשק על חשבון הציבור. לא ניכנע לאיומים ולשביתות", כתב כץ. "לא תתיישרו, לא תדברו – לא תקבלו. הנמלים החדשים ייבנו ואתם תישארו עם נמלים מיושנים, בלתי יעילים, שאף ספינה לא תעגון בהם. בסוף עוד תתחננו להפרטה".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

בשבוע שעבר היה אמור עיני לכנס מסיבת עיתונאים ולהגיב על הכרזת הממשלה על הקמת שני נמלים חדשים, אולם לאחר שזומן לפגישה בלשכת ראש הממשלה, הודיעו בהסתדרות על ביטול האירוע.

נמל אשדוד

במסיבת העיתונאים שכינסה הממשלה ובה הכריזה על "רפורמת המים הפתוחים" שיגר נתניהו מסר לעיני ואמר כי "אני לא מוכן לקבל יותר את המונופול הזה וזו הבשורה שלי לאנשי הנמלים וההסתדרות – זה נגמר. אנחנו לא נעצור ושום דבר לא ירתיע אותנו. אפשר לעשות את זה בטוב ואפשר אחרת אבל עידן המונופולים בנמלי ישראל נגמר ולא יחזור".

בהסתדרות אמרו בעבר כי אין התנגדות מוחלטת להפרטה, אלא רצון להגן על ציבור העובדים מול הרפורמה, שתהיה בעלת השלכות דרמטיות על ענף הנמלים בישראל ועל העובדים בו. אותם גורמים משווים את הנושא לטיפול ההסתדרות בנושא הסכם "השמיים הפתוחים", וטענו כי גם שם ההסתדרות לא התנגדה נחרצות, וידעה את הערך הצרכני שיש בהסכם, אך גם דאגה שהוא יבוצע בצורה אחראית תוך שמירה על זכויות העובדים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן