עוד פריט אספנות שובר שיא: גביע פורצלן סיני מהמאה ה-15 נמכר ב-36 מיליון דולר

קערת פורצלן ששימשה כגביע יין וחושלה בכבשנים האימפריאליים של שושלת מינג הסינית לפני יותר מ-500 שנה שברה בתחילת השבוע שיא כאשר נמכרה במכירה פומבית של סוטבי'ז בהונג קונג תמורת 36 מיליון דולר לאספן הסיני ליו ייקייאן שהונו מוערך בכ-900 מיליון דולר והוא מדורג במקום ה-200 ברשימת עשירי סין. למעשה מחיר הקנייה גבוה כמעט פי 2 מהמחיר ההתחלתי שהוצע והוא עקף את השיא הקודם לכלי פורצלן סיני שבו החזיק אגרטל Qing שנמכר ב-2010 תמורת 32.4 מיליון דולר.


גביע התרנגול. נראה פשוט – עולה 36 מיליון דולר | צילום: מתוך יוטיוב

הכלי הקטנטן מתקופת צ'נגואה המעוטר בציורי תרנגולים ומכונה "גביע תרנגולת", יוצר ככל הנראה מתישהו בין שנת 1465 ל-1487. הוא נחשב לאחד מחפצי האומנות הסיניים הנחשקים ביותר, בדומה לביצי פברז'ה הרוסיות שהיו שייכות למשפחת הצאר. כיום קיימים רק 16 גביעים כאלה בעולם, רובם מוצגים במוזיאונים ו-4 בלבד נותרו בידיים פרטיות. "בכל פעם שמופיע גביע תרנגולת בשוק הוא לחלוטין מגדיר מחדש את המחירים של האומנות הסינית", אומר ניקולס צ'ו, סגן יו"ר סוטבי'ז אסיה. בפעם האחרונה שגביע כזה הוצע למכירה ב-1999 הוא נמכר ב-3.7 מיליון דולר בלבד – כעשירית מהמחיר של הגביע הנוכחי.

על אף שכלי הפורצלן היקרים יוצרו בסין הקיסרית במאה ה-15, הכלי שרכש ייקייאן הוא גביע התרנגול היחיד שיוחזק כעת על אדמת סין, והוא צפוי להיות מוצג במוזיאון הפרטי של המיליונר בשנחאי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן