עוד קיבוץ בדרך לאקזיט: נאות מרדכי מוכר את שארית מניותיו בטבע נאות

לאחר שבשבוע שעבר ביצע קיבוץ מענית מכירה של 8% מאחזקותיו בחברת אנזימוטק תמורת כ-47 מיליון דולר, נמצא קיבוץ נוסף בדרך לאקזיט של מיליוני שקלים. הפעם מדובר בחברת הנעליים טבע נאות של קיבוץ נאות מרדכי שתימכר לאיש העסקים האמריקאי סטיב לקס, המשמש כמפיץ הגדול ביותר של החברה בארצות הברית, לפי שווי של 300 מיליון שקל. האקזיט אומנם לא יכניס את הקיבוץ אל העשירייה הפותחת של הקיבוצים העשירים בישראל, אך בהחלט יכניס רווח נאה לחברי הקיבוץ.

מפעל הנעליים הוותיק נוסד על ידי חברי הקיבוץ הראשונים בשנת 1942. בשנות ה-90 נקלע המפעל לקשיים כלכליים וב-2006 החליט הקיבוץ למכור כ-77% ממניות החברה לפי ערך של 130 מיליון שקל. הרוכשים היו קרן שמרוק (כ-41%) ואבי טולדנו (כ-36%) אשר יזמו עם המנכ"ל מיכאל אילוז שינוי תדמיתי שהביא לעליה במכירות בארץ ובחו"ל.


נאות. בבעלות הקיבוץ החל מ-1942 

כיום עומדות מכירות החברה על כ-250 מיליון שקל בשנה, כאשר 75% מהן בחו"ל, בעיקר בארה"ב, גרמניה, אוסטרליה וקנדה. בארץ מפעילה הרשת כ-60 חנויות.

כעת כאמור מעוניין הקיבוץ להשלים את מכירת החברה בשיתוף עם קרן שמרוק. יחד עם זאת, עדיין לא ברור האם גם השותף השלישי, אבי טולדנו מעוניין בעסקה, לאחר שב-2011 כבר התנגד לתוכנית מכירה שעמדה על הפרק. אם תצא העסקה לפועל, צפוי המפעל בעמק החולה להמשיך ולפעול תחת ניהולו של המנכ"ל הוותיק מיכאל אילוז.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן