עולים מדרגה: סין תאסור לפרסם מוצרי יוקרה בטלוויזיה וברדיו

סין ממשיכה לנסות להילחם בבזבוז ובשחיתות, ועושה את זה באמצעים אגרסיביים: המדינה החליטה לאסור על תחנות הרדיו והטלוויזיה במדינה לשדר פרסומות למתנות יקרות כמו שעונים, בולים נדירים ומטבעות זהב, כך פרסמה היום סוכנות הידיעות שינחואה.

הפרסומות הללו "הציגו ערכים שגויים ועזרו ליצור אתוס חברתי לא ראוי", כתב המשרד הממשלתי לרדיו, קולנוע וטלוויזיה בהודעה שפרסם, על פי סוכנות הידיעות. 

ההשעיה מגיעה אחרי קריאות חוזרות של שי ג'ינפינג, נשיא סין הנכנס, להיאבק מחדש נגד השחיתות. אך להחלטה עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על שוק היוקרה במדינה, ועל החברות אשר מפרסמות את מוצריהן בטלוויזיה הסינית.


הסינים צופים בנאומו של שי | צילום: רויטרס

יצרניות משקאות אלכוהולים יקרים כמו קוויצ'ו ו-ווליאנג'י חולשות על רוב שטחי הפרסום ברשת הטלוויזיה הרשמית בסין, CCTV. החברות, המייצרות את המשקה המוכר בשם באיג'ו, אשר בעבר זרם כמו מים בנשפים ממשלתיים, ספגו פגיעה קשה בדצמבר בעקבות האיסור הרשמי על הגשת אלכוהול באירועים צבאיים. בקבוקי הליקר היקר עשויים להגיע גם למחירים של אלפי יואנים (יואן אחד שווה כ-60 אגורות).

הניסיונות להילחם בשחיתות פגעה גם בתעשיית התכשיטים במדינה, בייחוד בעקבות הפיכתן של שעונים יקרים לסמל לשחיתות. 

בנאום שנשא ב-22 בינואר, אמר הנשיא הנכנס שי כי תפיסת ה"זבובים", או אנשים פשוטים המואשמים בשחיתות, חשובה בדיוק כמו לכידת בכירי השלטון המושחתים. "כמאחזים של תרבות ואידאולוגיה, ערוצי הרדיו והטלוויזיה צריכים לשחק תפקיד פעיל בחינוך האנשים", אמר דובר ממשלתי לסוכנות הידיעות.

שי הזהיר כי כישלון בטיפול בשחיתות ובפזרנות יעמיד בספק את הישרדותה של המפלגה הקומוניסטית השלטת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן