עומק אינטראקטיב נרכשת על ידי אינטל תמורת 60 מיליון דולר

עכשיו זה סופי – ענקית החומרה אינטל, אשר ניהלה בזמן האחרון מגעים קדחתניים לרכישת חברת הסטארטאפ הישראלית עומק אינטראקטיב, השלימה את עסקת הרכישה, כך נודע לגיקטיים. סכום הרכישה לא גבוה במיוחד, ועומד על 60 מיליון דולר בלבד – מכפיל של כפי ארבעה מסך הגיוסים של חברת הסטארטאפ מבית שמש – 14 מיליון דולר. בין המשקיעים של עומק ניתן למצוא את ff Venture Capital, אשר השקיעה בחברה כ-3 מיליון דולר, Artists & Instigators, אשר השקיעה כ-3.8 מיליון דולר ואת אינטל קפיטל כמובן, אשר השקיעה בעומק 7 מיליון דולר ביולי 2011.

עוד נודע לגיקטיים, כי בעקבות עסקת הרכישה העובדים הקיימים של עומק קיבלו הצעות לחוזים שמנים הכוללות חבילות בונוסים, אך רובם מאוכזבים מסכום העיסקה הנמוך, אשר לא משרת כספית בצורה משמעותית את העובדים אשר החזיקו אופציות למניות בחברה. סביר להניח, כי העובדים של עומק יעזבו את מיקומם הנוכחי בבית שמש וישולבו בתוך צוות ה-Perceptual Computing של אינטל הנמצא במרכז הפיתוח של החברה בחיפה.

אינטל בתנועה

אתר VentureBeat דיווח מוקדם יותר השנה לראשונה על קיומם של המגעים הללו, והוסיף כי בתמונת הרכישה היו גם מתחרות בולטות של אינטל, כגון קוואלקום וסמסונג. ענקית השבבים, אשר הקשר שלה עם עומק אינטראקטיב לא חדש במיוחד לאחר שהשקיעה בה במסגרת סבב הגיוס שלישי 7 מיליון דולר תוכל להגדיל את הנוכחות שלה בתחום זיהוי התנועה, להרחיב את מגוון הטכנולוגיות שברשותה ולבצע מעבר מידתי אל מיחשוב ללא מגע כגון זיהוי קולי, זיהוי עיניים ושימוש בחיישני תנועה לצורך מעקב אחר המשתמש.


נשיא אינטל ישראל, מולי אדן | צילום: ישראל הדרי

עומק אינטראקטיב, חברת סטארטאפ המגיעה אלינו מבית שמש מוסיפה נוף ייחודי לסצנת הסטארטאפים הישראלית ונוסדה ב-2006 על ידי בני הזוג ג'נין וגרשון קוטלירוף. החברה כבר הספיקה לעבור שלושה סבבי גיוס מאז שנוסדה: בינואר 2007 גייסה החברה 3 מיליון דולר, בינואר 2011 – 3.8 מיליון דולר וביולי 2011 כאמור גייסה 7 מיליון דולר מאינטל, אשר רכשה אותה בסופו של דבר.

הטכנולוגיה של עומק – בקרוב במחשבים ניידים?

למרות שאנשים בדרך כלל מתבלבלים בין הטכנולוגיה של PrimeSense והטכנולוגיה אותה מפתחים בעומק אינטראקטיב, PrimeSense עוסקת בפיתוח של פתרון הכולל חומרה ותוכנה, בעוד הרעיון המניע את עומק הוא יצירת פלטפורמת תוכנה פתוחה, אשר תאפשר לכל חומרה, כל מצלמה וכל תוכנה להתממשק למערכת זיהוי התנועה ובכך בעצם להוות את המתרגם שבין הרכיבים השונים במערכת.

רכיב התוכנה המפותח בחברה, הנקרא Shadow Development Suite, מקשר בין מערכות החומרה ומצלמות העומק עליהן מבוססת מערכת השליטה ובין האפליקציות והמשחקים שאמורים להשתמש ביכולות של המערכת. תשתית התוכנה של עומק הם בעצם סוג של Middleware (רכיב תוכנה מגשר) שנועד לבצע את התרגום בין התנועות המתקבלות מהמצלמות והחיישנים ובין מערך השליטה הסטנדרטי של האפליקציה או המשחק, כך שבפועל ניתן יהיה לבצע הסבה של משחק רגיל למשחק הנשלט על-ידי מערכת זיהוי תנועה ללא הצורך לשכתב את הקוד בצורה משמעותית.

נכון להיום, בעומק מתמקדים בפיתוח נוסף הנקרא Grasp, טכנולוגיית זיהוי תנועות אצבע לטווח קרוב המתחרה בבקר ה-Leap Motion ועובדת בשיתוף פעולה עם חטיבות שונות באינטל בכדי להציע פתרון טכנולוגי כולל לזיהוי מדוייק של תנועה. עבור אינטל, טכנולוגיה זו יכולה להיכלל כפתרון טכנולוגי עבור מחשבים בעתיד המריצים את המעבדים מתוצרת החברה.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

PTC האמריקאית רוכשת את אניגמה הישראלית

מתל אביב לאילת ב-7 דקות: הכירו את Hyperloop

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן