עורך מעריב: מקווה שכוונותיו של בן צבי לגבי העיתון טובות

ניר חפץ אופטימי לגבי העברת השליטה במעריב לשלמה בן צבי. בראיון לגלי צה"ל אמר העורך הראשי של העיתון כי הוא מעריך שכוונותיו של המו"ל של העיתון מקור ראשון לגבי מעריב טובות. "מקור ראשון הוא בסך הכל עיתון מאוזן ואיכותי ואני מקווה שלבן צבי יש את היכולות והידע לנהל את מעריב היטב בדרכו". 

ביום שישי האחרון, שנה וחצי אחרי שרכש את מעריב החליט נוחי דנקנר להיפרד מן ההשקעה, והגיע להבנות על מכירת העיתון למו"ל של העיתון הימני "מקור ראשון" שלמה בן צבי במחיר של 85 מיליון שקל. במסגרת העסקה, יעביר דנקנר לבן צבי את העיתון, אתר NRG, רשת המקומונים, המגזינים והזכיונות הקשורים בהם, הוצאת מעריב, זכויות הקניין הרוחני של מעריב, יתרות לקוחות, מנויים, רישיונות ונכסים. לפי ההודעה, 300-400 מ-2,000 עובדי החברה יקבלו הצעה להישאר תחת הבעלות החדשה.

חפץ לא מודאג ממשרתו שלו. לדבריו, כל עוד מעריב ישמור על מעמדו בתקשורת הישראלית הוא לא רואה סיבה שלא ימשיך לעבוד בו. לטענת חפץ הוא לא מעורה בפרטי העסקה שפורסמה לראשונה בסוף השבוע, במסגרת ימכור נוחי דנקנר את השליטה במעריב לבן צבי. אך עם זאת ציין כי "דנקנר התחייב כי כל שקל שיכנס במסגרת העסקה יועבר לסגירת החוב של אי.די.בי ולעובדי העיתון". 

בית מעריב, תל אביב | צילום: R&B Media

לדברי חפץ, "מעריב מאז ומתמיד היה עוגן חשוב לדמוקרטיה ולשיח הציבורי במדינה ואני מקווה שימשיך למלא את תפקידו". בנוסף, כשנשאל מהם סיכוייו של בן צבי להצליח כמו"ל של גוף תקשורת גדול, אמר חפץ כי "לא חסרות דוגמאות לכלי תקשורת שנכשלו. צריך להצליח רק פעם ואני מקווה שזוהי הפעם". 

העיתון מקור ראשון, הנמצא בבעלותו של בן צבי כיום מזוהה עם החברה הדתית לאומית וככלי תקשורת בעל אופי ציוני. לדברי חפץ, לא תהיה לו בעיה להמשיך לעבוד במעריב גם אם זה יקבל על עצמו את איפיוניו של מקור ראשון. "לא אערוך עיתון שאינו ציוני". עם זאת, חפץ גם הביע תקווה כי מעריב לא יאבד את אופיו כיום. "עוד מוקדם לדבר על זה, אבל יש לי הרגשה טובה". 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן