עושר עילאי: דירוג פורבס – 10 היהודים העשירים ביותר בארה"ב

זה 30 שנה שפורבס מדרג את 400 האנשים העשירים באמריקה. מאז פורסם הדירוג הראשון בשנת 1982, צמח הונם המשותף של 400 עשירי ארה"ב מ-93 מיליארד דולר ל-1.7 טריליון דולר. אז, כללה הרשימה 13 מיליארדרים בלבד וסף הכניסה עמד על 75 מיליון דולר. היום, כל אחד מחברי ה-400 שווה יותר ממיליארד דולר, כששוויים הממוצע עומד על 4.2 מיליארד דולר.

דירוג 400 האמריקאים המיליארדרים של פורבס חושף, בין היתר, גם את מצב ההון של היהודים העשירים ביותר בארצו של הדוד סם. עשרת היהודים העשירים ביותר באמריקה שווים יחדיו 204 מיליארד דולר. שבעה מהם נמנים על 20 עשירי ארה"ב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

את המקום הראשון קוטף לארי אליסון, היו"ר והמנכ"ל של תאגיד אורקל, עם שווי של 41 מיליארד דולר (בדירוג הכללי ממומקם אליסון בן ה-68 במקום השלישי). במקום השני ברשימת היהודים האמריקאים העשירים ביותר נמצא מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק ב-11 השנים האחרונות, עם 25 מיליארד דולר. בדירוג הכללי ממוקם בלומברג בן ה-70 במקום העשירי, עם עלייה של 5.5 מיליארד דולר מהשנה שעברה.

את המקום הבא תופס איש העסקים היהודי שלדון אדלסון, עם 20.5 מיליארד דולר. אדלסון בן ה-79, שעשה את הונו בעסקי ההימורים ונחשב לתומך נלהב של המועמד הרפובליקאי לנשיאות מיט רומני ולידידו הקרוב של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נפרד לשלום בשנה החולפת ממיליארד דולר ונאלץ להסתפק במקום ה-12, לאחר שנדחק מעשרת המקומות הראשונים בדירוג 400 עשירי ארה"ב.

הסטטוס: אכזבה

במקום ה-13 ברשימת ה-400 נמצאים צמד מייסדי גוגל בני ה-39, סרגיי ברין ולארי פייג׳ (גם הם משתייכים לעם הסגולה), עם שווי של 20.3 מיליארד דולר, כל אחד. אולם, בעוד שני גאוני גוגל הצליחו להרחיב את עושרם ב-12 החודשים האחרונים ביותר מ-1.5 מיליארד דולר, האכזבה הגדולה של השנה נרשמה ללא ספק בתחום הרשתות החברתיות, בעקבות ירידה בערך המניות של המדיה החברתית ושל חברות ווב 2.0.

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שהתברג בדירוג פורבס ישראל במקום ה-7 ברשימת היהודים העשירים בעולם, אינו כלול בין עשרת היהודים העשירים בארה"ב, והוא נאלץ להסתפק – במרחק רב מברין ומפייג׳, יש לציין – במקום ה-36 בלבד בדירוג ה-400.

עבור צוקרברג, המיליארדר הצעיר ביותר ברשימת ה-400 (מלבד דסטין מוסקוביץ׳ הצעיר ממנו בשמונה ימים), מדובר בנפילה של לא פחות מאשר 22 מקומות על רקע הצניחה של מניית פייסבוק מאז הנפקתה במאי האחרון ביותר מ־60%. בשנה החולפת איבד צוקרברג 8.1 מיליארד דולר מהונו (ירידה של 46%), מה שמשאיר אותו כיום עם הון בשווי של 9.4 מיליארד דולר ועם התואר המפסיד הגדול של השנה.

הכתבה מתוך גיליון אוקטובר של מגזין פורבס ישראל, להזמנת מנוי לחצו כאן.

(תמונות: רויטרס ויח"צ)

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן