עיצומים בבנק הבינלאומי: שיבושים צפויים בסניפים ביום חמישי

שוב עיצומים בבנק הבינלאומי: הפעילות בכל סניפי הבנק הבינלאומי ובנק פאג"י י תשובש ביום חמישי, כשבשעה 10:30 יקיים ארגון העובדים אסיפת הסברה בביתן 10 בגני התערוכה, בה צפויים לדברי ראשי הארגון להשתתף כ-1,500 עובדים.

בשלב הזה העיצומים צפויים להימשך יום אחד. בוועד המנהלים ומורשי החתימה הנחו את חבריהם שאינם שובתים שלא לבצע את עבודת הפקידים.

בסוף אפריל הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בבנק הבינלאומי עקב מה שכינתה עומס עבודה חריג, אי הסכמת הנהלת הבנק להאריך בחמש שנים את ההסכמים הקיבוציים וכן על התנהלות ההנהלה. מאז פרץ הסכסוך נקטו העובדים בפעולות ארגוניות שונות שכללו השבתות נקודתיות של סניפים ומחלקות לצורך אסיפות הסברה מקומיות.

מנכ"ל הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק | צילום: דן לב

"ברור לנו שיש להסלים את הפעולות הארגוניות", אמר חנוך ליבנה, יו"ר ארגון עובדי הבנק הבינלאומי ובנק פאג"י, "וזאת על רקע התעקשות נציגי ההנהלה בהנחייתו של צדיק בינו שלא לנהל מו"מ אמיתי אלא ניסיון להכתיב לוועד העובדים "איך צריך להתנהג".

"נציגי ההנהלה מודיעים אף מעת לעת כי הם מוכנים או מבטלים מוכנותם לנהל מו"מ בנושאים שונים,, הוסיף ליבנה, "כאילו עצם הזכות לניהול מו"מ היא החלטה חד צדדית של ההנהלה. כנראה שהצעדים הארגוניים שננקטו עד כה במשורה וכן תבוסות תקופתיות בבית הדין אינם מהווים מסר ברור להנהלה שהתנהלותה בריונית".

מהנהלת הבנק נמסר בתגובה: "ביום חמישי השבוע יהיו כל סניפי הבנק הבינלאומי פתוחים לקהל. נציין כי למרות הודעת ועד הפקידים על האסיפה המתוכננת יגיעו כ-900 המנהלים ומורשי החתימה לסניפים ולמטה הבנק ויעניקו שירות לקהל הלקוחות. כמו כן אתר האינטרנט של הבנק יפעל כרגיל.

"הנהלת הבנק מצרה על צעדי הועד, במיוחד לאור תנאי העסקה מהטובים במשק מהם נהנים פקידי הבנק, הכוללים העלאה קבועה של 5.8% בשכר מדי שנה, בונוס שנתי, קביעות בעבודה והטבות רבות נוספות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן