עכשיו אתם יכולים ללוות את הילד מרחוק עם אפליקצית Reporty

מאז ומתמיד, מצאו את עצמם הורים רבים מתמודדים עם חששות כבדים יותר או פחות, בדקות ובשעות לאחר שנפרדו מהילד כשהם יוצאים בבוקר לבית הספר, עד שהם חוזרים בצהריים הביתה או בחלק מהמקרים – בשעות הערב אחרי החוג או מבילוי אצל חבר. לכן, לא מפתיע שאנו חיים במציאות בה ילד בן 9 שמחזיק סמארטפון משלו היא סיטואציה שגרתית לחלוטין ואפילו די טבעית.

הסטארטאפ הישראלי Reporty HLS, אשר פיתח אפליקציה המאפשרת לציבור הרחב לשדר וידאו ומיקום לגופי חירום ולרשויות בזמן אמת, השיק לאחרונה שירות מעקב חדש בשם Follow Me, שבוודאי ישקיט את דאגתם של לא מעט הורים. השירות מאפשר לכל משתמש לשלוח באפליקציה את מיקומו המדויק למעגל הקרובים שלו כגון בני משפחה וחברים, ולבקש מהם ללוות אותו לפרקי זמן מוגדרים מראש, תוך ציון הסיטואציה בה הוא נמצא.

ההורה הגדול

מאז שהשיקה חברת הסטארטאפ הישראלית Reporty Homeland Security (שאהוד ברק הוא מהמשקיעים העיקריים בה) את האפליקציה שלה לפני שלושה חודשים, האפליקציה זכתה כבר למעל 30 אלף הורדות, כאשר נעשו באמצעותה מאות דיווחים למוקד החירום של מד"א. הרעיון מאחורי האפליקציה הוא שבאמצעות לחיצת כפתור, יכול כל אחד לדווח על תאונה או מפגע, תוך שידור וידאו בזמן אמת מלווה בשיחה רגילה ומבוסס מיקום. לטענת החברה, הדיווח מתאפשר גם באזורים בעלי קליטה חלשה. כיום שידור הוידאו מתאפשר רק עם מד״א, שכן התקשורת עם המוקדים הנוספים, בהם המשטרה ומכבי אש, הינה קולית בשלב זה ומאפשרת זיהוי מיקום מיידי, אולם החברה נמצאת במגעים עם כל הגופים להטמעה מלאה.

מטרת השירות היא להעלות את תחושת הביטחון האישית של האזרח | צילום: fofolia

כעת כאמור משיקה החברה שירות חדש שיאפשר להורים מודאגים לקבל חיווי מדויק של מיקום ילדיהם בכל פרק זמן שמוגדר מראש, לדוגמא בין 07:30-8:00, אז נמצאים הילדים בדרכם לבית הספר, או לחילופין בין 22:00-23:00, כאשר הם חוזרים הביתה ממסיבה. השירות עובד כך שלאחר שליחת המיקום, המשתמש יכול לבקש מקרוביו ללוות אותו באופן ווירטואלי ולאפשר להם לראות את מסלולו המלא על ציר מסומן על מפה, למשך זמן אותו הוא מגדיר מראש ותוך ציון הסיטואציה בה הוא נמצא. הליווי נמשך עד לרגע בו המשתמש מגיע למחוז חפצו בשלום או כאשר הוא מרגיש כי הוא הגיע למקום בטוח.

לדברי אמיר אליחי, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה: "מטרת השירות החדש, היא להעלות את תחושת הביטחון האישית של האזרח ולספק שקט נפשי לקרוביו. השירות נועד להקל על המשתמש לעדכן ולהתעדכן בכל סיטואציה ובכל עת. כך למשל, ילדים יוכלו לדווח להוריהם איפה הם נמצאים או אם הם במצוקה, קשישים יוכלו לדווח לבני משפחתם וכיו"ב. כמו כן, אנו עובדים בימים אלה על יישומים נוספים, אשר יצטרפו לשירותים הקיימים ויאפשרו לנו לספק עבור אזרחי ישראל פלטפורמה לשיפור הביטחון האישי בכל עת״.

יש עוד אלטרנטיבות

אגב, לא מדובר בקונספט חדשני במיוחד שכן לפני מספר חודשים סיפרנו לכם על אפליקצית Companion שמהווה מעין ‘מלאך שומר ווירטואלי', אשר תיידע את חבריכם או קרובי משפחה במידה והגעתם ליעדכם בבטחה או לא. ניתן להגדיר כל איש קשר במכשיר הטלפון שיפקח עין על חברו, באמצעות שליחת מיקום ה-GPS שלהם בעודם הולכים או נוסעים ליעדם. ברגע שאותו חבר יגיע ליעדו, החבר המלווה יקבל באופן אוטומטי הודעת טקסט המעידה כי הגיע בבטחה, או לחילופין יעודכן כי חברו טרם הגיע ליעד, לפי הזמן המשוער של ה-GPS. כמו כן, על ידי הזנת מספר הטלפון וקוד המדינה, ניתן יהיה ליידע את האנשים הרלוונטים וגם את גופי הבטחון במצבי חירום, מה שקצת מזכיר את הייעוד של Reporty.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: עם שירות Gett XL החדש תוכלו להזמין כלי רכב לעד 20 איש

עוד בגיקטיים: Nanit מגייסת 6.6 מיליון דולר ומשיקה את מוניטור התינוקות החכם שלה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן