עכשיו זה סופי: אושר קו הרכבת החדש מתל אביב לאילת

האם בקרוב נוכל לנסוע ברכבת מתל אביב לאילת? המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה היום את התוכנית להקמת קו הרכבת החדש. התוכנית שגובשה על ידי חברת נתיבי ישראל מבוססת על הצעה של שר התחבורה ישראל כץ. אורכו של תוואי הנסיעה החדש 260 קילומטר והמסלול כולל מנהרות באורך 9 קילומטר.

חברי המועצה קיבלו סקירות מקצועיות וחוות דעת של מומחים שבחנו חלופות שונות. בסופו של דבר אישרה המועצה את החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, אשר אישרה את שלושת הקטעים של התכנית: בין באר שבע לדימונה, בין חצבה לבין אילת וקטע המחלוקת באורך של כ-60 ק"מ, בין דימונה לחצבה. 

החלטת המועצה לא כללה את החלופה שהציעו הארגונים הירוקים שכללה הצעה לחציבת מנהרות באורך 26 ק"מ, אשר היו פוגעות בכדאיות הביצוע של קו הרכבת לאילת, בשל הפחתת תנועת רכבות הנוסעים בכמחצית הקיבולת בקירוב.

צילום: דניאל בוכמן פורום תפוז, וויקיפדיה

השר כץ ברך על החלטת הוועדה ואמר: "כי מעבר ליתרונות הכלכליים, הבטיחותיים והסביבתיים של הפרויקט, מדובר במיזם בעל חשיבות אסטרטגית ולאומית רבה, שישמש חיבור מסילתי בין הים האדום לים התיכון ויאפשר מעבר סחורות בין אסיה לאירופה. אנו משוכנעים כי תכנית זו תתרום למדינת ישראל בחיזוק קשרי המסחר ברמה הבינלאומית".

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל שי ברס ציין כי בהחלטת הועדה, "נשמר מעל לכל האינטרס הלאומי, מבלי שיהיו מנצחים או מפסידים". תכנון קו הרכבת לאילת מקודם על ידי חברת 'נתיבי ישראל', בהתאם להחלטת ממשלה. על פי התכנון, הקו יכלול שתי מסילות נוסעים, למשא ולרכבות נוסעים ולארכו יוקמו 5 תחנות נוסעים, 8 תחנות תפעוליות וארבעה מסופי מטען. על סמך בדיקות מקצועיות, נקבע כי תחנות הנוסעים תהיינה בבאר שבע, דימונה, ספיר, קטורה רמון ואילת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן