עכשיו זה רשמי: אפל עובדת על "סירי" בעברית

בקרוב, יוכלו גם מאות אלפי משתמשי האייפון בישראל ליהנות מאחד מהפיצ'רים השימושיים ביותר של ה-iOS, סירי, העוזרת הקולית היעילה של אפל. מודעת דרושים תמימה שפרסמה החברה חושפת כי היא נמצאת בעיצומו של תהליך גיור העוזרת הקולית שלה והיא זקוקה לשם כך למהנדס תוכנה דובר עברית שפת אם. המיקום: מטה החברה בקליפורניה.

הי סירי, האם מכבי ניצחו אתמול?

אחד הפיצ'רים השימושיים ביותר של מערכת ההפעלה של אפל הוא סירי. שירות העוזרת האישית של אפל מאפשר למשתמשים לדבר אל הסמארטפון או המחשב בשפה טבעית, בקצב רגיל, להורות על ביצוע פקודות ולקבל מידע רב – הכל מבלי שיצטרכו להקליד או להביט במסך. בין השאר מבינה סירי פקודות כמו: "הראי לי את התמונות שצילמתי בספטמבר האחרון בניו יורק", "אילו סרטים מציגים היום בקולנוע", "הזמיני לי שולחן לארבעה במסעדה טובה בשיקגו, "מתי השקיעה היום", "העירי אותי ב-7 בבוקר מחר", "האם קליבלנד ניצחו אתמול" ואפילו "הטילי מטבע" בסגנון "עץ-או-פלי". בנוסף, השירות גם מאפשר הפעלה קולית של פונקציות קוליות – למשל בזמן נהיגה.

אולם למרות כל האפשרויות, סירי נשארה מחוץ למיינסטרים בישראל, ורק מעטים עושים בה שימוש. הסיבה: היא לא תומכת בעברית. וזה לא שהיא לא תומכת בשפות רבות, חלקן מורכבות מאוד. למעשה, מאז שהושקה ב-2011 התווספה לסירי תמיכה ברוסית, דנית, פורטוגזית, טורקית, הולנדית, תאילנדית, שוודית, סינית מנדרינית וסינית קנטונזית, קוריאנית, איטלקית ועוד. עברית, עד עכשיו נותרה מאחור, זאת למרות האפשרות להכתבה בעברית שקיימת החל מ-iOS 8.3.

דרישות המשרה | צילום מסך, אתר החברה

אולם המצב הזה בדרך להשתנות. על פי מודעת דרושים שפרסמה אפל מחפשת אפל Siri Language Engineer (Cloud Services Localization) – Hebrew, כלומר מהנדס תוכנה דובר עברית שיצטרף לצוות הפיתוח של סירי. בפירוט מסבירה אפל כי במסגרת תפקידו, יעבוד המהנדס עם צוותי מומחים של החברה בתחומים כמו זיהוי קול, עיבוד שפה טבעית, למידת מכונה, ביג דאטה ועד סינטזת קול. אפל דורשת מהמועמדים ניסיון או פוקוס בסיווג, איחזור מידע, עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה. בנוסף, נדרש המועמד להיות בעל יכולת עבודה עצמית, יוזמה ומוטיבציה ועוד, ומדגישה כי ידיעת השפה והשוק המקומי היא קריטית. מהנדסים מתאימים בעלי תואר במדעי המחשב או הנדסת חשמל צפויים לעבור סדרת ראיונות שבסופה, אם יתקבלו, יעברו רילוקיישן למטה אפל בקופרטינו שבקליפורניה. על פי אתר GlassDoor, המשכורת הממוצעת של מהנדס תוכנה באפל עומדת על 100-120 אלף דולר בשנה.

מודעת הדרושים של אפל מסמנת את ההשקה המצופה של השירות בעברית, ואנחנו מקווים כי גוגל תלך בעקבותיה של אפל ותדאג גם ללוקליזציה של שירות Google Now השימושי והיעיל שלה.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: גוגל משיקה אפליקציה שתקל עליכם להיפגש עם חברים, לכל מטרה

עוד בגיקטיים: כחול-לבן: 4 אפליקציות ישראליות חדשות ומומלצות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן