עליות בבורסה: דסק"ש זינקה ב-13.6%, מדד הבנקים ב-2.4%

המסחר בבורסה בתל אביב התנהל היום בעליות על רקע התנודתיות במסחר בסוף השבוע בשוקי העולם וכן בהמתנה להודעת הריבית במשק הישראלי של בנק ישראל מחר. במוקד המסחר עמדו מניות אי.די.בי ודיסקונט השקעות (דסק"ש) על רקע חתימת עסקת מכירת מעריב לשלמה בן צבי וחתימת ההסכם בין נוחי דנקנר לבין אדוארדו אלשטיין על מכירת 10% מהשליטה בגנדן, החברה האם של אי.די.בי, תמורת 25 מיליון דולר, וכן על רקע החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב להקפיא את ההליכים בעיתון. 

מדדי ת"א 25 ו-100 רשמו עלייה של 0.9% ושל 1% בהתאמה, ומדד הבנקים זינק ב- 2.4%. 

מחר צפוי בנק ישראל להכריז על ריבית חודש אוקטובר. על פי הערכות האנליסטים, הריבית צפויה להישאר על כנה ברמה של 2.25%. גם בחודש אוגוסט נשארה הריבית ברמה זו, בשל עליית מדד המחירים לצרכן ב-0.1%, אשר הושפע ממחירי הירקות והפירות, הדיור, הבריאות והתחבורה. 

השבוע צפוי האיחוד האירופי להכריז על חבילת חילוץ בינלאומית נרחבת למערכת הבנקאית של ספרד, הנמצאת במשבר כלכלי הולך ומחריף. על פי הדיווחים, ספרד תגיש לאיחוד האירופי בקשה רשמית לתכנית חילוץ, אשר תכלול רכישות איגרות חוב ממשלתיות. עוד תכלול תכנית הסיוע הכנת תכנית כלכלית נרחבת אשר תכלול רפורמות במספר נושאים ועשויה להתפרסם השבוע.

מניות אי.די.בי  החזקות ודסק"ש ריכזו את מרב תשומת הלב על רקע שתי עסקות חשובות שהושלמו בשבוע שעבר. אמש פרסמה אי.די.בי כי בעל השליטה נוחי דנקנר חתם על הסכם הבנות עם איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין במסגרתו יזרים אלשטיין 25 מיליון דולר לגנדן, החברה האם, תמורת 10% מהשליטה בה. כמו כן, ביום רביעי נחתמה עסקת המכירה של עיתון מעריב לאיש העסקים שלמה בן צבי תמורת 74 מיליון שקל. במסגרת העסקה צפוייים כל עובדי העיתון להיות מפוטרים והבעלים החדש התחייב לקלוט כ-400 מהם בחזרה.

בתוך כך היום קבעה השופטת אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל אביב כי היא מאשרת הקפאת הליכים בעיתון למשך 30 יום, עד ה-23 באוקטובר, תקופה שבמהלכה ימונו עו"ד ירון ארבל ושלמה נס כנאמנים. ההקפאה הייתה תנאי לעסקת המכירה של מעריב לבן צבי. לאחר פרסום החלטת בית המשפט רשמה מניית דסק"ש זינוק של 13.6% ומניית אי.די.בי עלתה ב-3.7%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן