על הסוס: פיירו פרארי, בנו של מייסד חברת הרכב האגדית, בדרך להפוך למיליארדר – ולאחד מעשירי איטליה

פיירו לארדי פרארי, בנו של מייסד חברת רכבי הפאר האגדית אנזו פרארי, צפוי לרשום בשבוע הבא ציון דרך מיוחד – ולהפוך, לראשונה אי פעם, למיליארדר. איש העסקים האיטלקי אשר מכהן עד היום בתפקיד סגן נשיא החברה מחזיק בכ-10% ממניות "פרארי", והוא עשוי להפוך למרוויח הבודד הגדול ביותר מאחד המהלכים המדוברים של השנה: הנפקתה של חברת רכבי הפאר בוול סטריט, למעלה מ-80 שנה מאז הקים אותה אביו המנוח.

הנפקתה של החברה הפכה, כאמור, לאחת ההנפקות המדוברות והמסקרנות ביותר בוול סטריט, כשרבים מבתי ההשקעות והאנליסטים מתכוננים כבר תקופה ארוכה למהלך המדובר. על פי ההערכות והפרסומים עד כה החברה תונפק על פי שווי אדיר של 9 מיליארד דולר, ורבים מאמינים כי השווי עוד יטפס לאחר ההנפקה.

לאורך 80 שנות פעילותה נתקלה החברה בלא מעט קשיים, בדרך אל התואר "מכונית הפאר הנמכרת ביותר בעולם" ולשליטה נרחבת בשוק מכוניות הפאר. החל מהשפעות מלחמות העולם (הן הראשונה והן השנייה) על המשק האיטלקי והפגיעה האנושה ביכולות הייצור של החברה, דרך תאונות מתוקשרות היטב של רכבי המרוץ של החברה במהלך מרוצי פורמולה 1 בשנות ה-50 וה-60 שהביאו למותם של נהגים מפורסמים, ועד למותו של אנזו פרארי בשנות ה-80 ועוד שורה ארוכה של תקלות ומכשולים, שעל כולן ידעה פרארי להתגבר. כעת, כאמור, היא נמצאת במצב טוב מתמיד ונהנית משליטה ב-23% משוק מכוניות היוקרה העולמי, ומהכנסות שנתיות בהיקף 3.14 מיליארד דולר. כל אלו הן שדחפו את ראשי החברה להחליט כי הגיע הזמן לצאת להנפקה ציבורית.

צילום: fotolia

פיירו פרארי מונה לתפקיד סגן נשיא בחברה בשנת 1988, מיד לאחר מותו של אביו. בנוסף, כאמור, הוא קיבל בירושה 10% מהחברה, בעוד 90 האחוזים הנותרים מוחזקים בידי ענקית הרכב הגרמנית פיאט-קרייזלר. על פי מטווה ההנפקה המסתמן, פיירו יחזיק בכ-18,892,160 ממניות החברה, כשמחיר ההנפקה צפוי לעמוד על 48-52 דולר למניה. משמעות הדבר היא שאם ההנפקה תעבור בשלום, מנייותיו של פיירו יהיו שוות למעלה מ-900 מיליון דולר, לכל הפחות.

לכך יש להוסיף את עסקיו הנוספים של פרארי-ג'וניור, אשר שאר הונו (ללא מניות החברה) מוערך על ידי פורבס בכ-360 מיליון דולר. בין היתר הוא מחזיק (ביחד עם ילדיו) בחברת הייעוץ ההנדסי HPE-COXA (אשר מספקת שירותי הנדסה גם לחברת פרארי עצמה), כמו גם ב-1.95% ממניות חברת טכנולוגיה איטלקית מובילה, אשר הייתה לאחד השחקנים הראשונים באירופה לזהות את השוק המתפתח של רחפנים פרטיים (Drones) ולייצר אותם בעצמה. בנוסף הוא רשם הצלחות בעבר לאחר שמחר ברווח גדול את חלקו ביצרנית הקטנועים "וספה" ורשם גם שיתופי פעולה עם תאגיד הענק ההודי "טא-טא".

אביו של פיירו, אנזו, בשנות ה-20 | צילום: מתוך ויקיפדיה

את דרכו בחברה שהקים אביו החל בשנת 1966, לאחר שאביו אסר עליו לפתח קריירה כנהג מרוץ. למעשה, יודעי דבר מספרים כי האב אנזו ייעד את בנו אלפרדו לרשת אותו, אך האחרון נפטר בגיל צעיר עקב מחלת ניוון שרירים בה לקה. הוא מילא שורה ארוכה של תפקידים ושמר על אהבתו לתחום מכוניות המרוץ עד למותו של אביו בשנת 1988, אז כאמור מונה לתפקיד סגן הנשיא. כיום הוא משמש בעיקר כ"פנים" של החברה כלפי חוץ, ורבים מעריכים כי עיקר תפקידו הוא לשמר את התדמית המשפחתית והאיטלקית של החברה. אם יצליחו בפרארי לשכנע את ציבור המשקיעים כי מדובר גם בחברה בעלת עתיד פיננסי מבטיח, פיירו עשוי להרוויח אפילו יותר, ולהמשיך ולהגדיל את הונו גם בעתיד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן