על מה כל המהומה? הכירו את הפונקציות החדשות והמסעירות של ה-iOS 8

 ה-iOS 8 הוא הרבה יותר ממנה שנגלה לעין, השינויים שערכה אפל במערכת ההפעלה החדשה שלה הם הרציניים ביותר, ועל אף שהם אינם נראים לעין ממבט ראשון הם יגרמו למעריצי התפוח לאהוב את מכשיר האייפון היקר לליבם, אפילו יותר (אם הדבר אפשרי).

הרחבות- השינוי החשוב ביותר שנעשה במערכת ההפעלה מזה זמן רב

מהם הרחבות בדיוק? 'תעלול' שמנכ"ל החברה ברט טיילור כינה "השינוי המשמעותי ביותר מבחינה טכנולוגית" במערכת ההפעלה iOS 8 , "ההרחבות הן שמאפשרות ליישומים השונים לפעול בשיתוף". הדוגמאות המוחשיות לתעלול הזה הן היכולות להוסיף מקלדת צד שלישי, פילטרים לתמונות באפליקציות שונות, תמיכה מערכתית ליישומים כמו 'דרופבוקס' והכי חשוב – דרכים חדשות לשתף תוכן.

אפליקציות המאפשרות הרחבה, כמו למשל Pinterest, מעניקות לנו את היכולת לסמן תוכן המופיע בספארי וכך להעבירה ישירות לאפליקציית ה-Pinterest. עד עכשיו היינו מוגבלים לאפשרויות השיתוף שאפל העניקו לנו (בדרך כלל היה ניתן לשתף דרך, הודעות, דואר אלקטרוני, טוויטר או פייסבוק), מהיום כל אפליקציה יכולה להיות חשופה לתוכן בספארי, ולאחר הליך קצר וחד פעמי ניתן יהיה לשתף דרך האפליקציה כל תוכן, תמונה או וידאו בו הבחנתם בספארי.

סיסמאות: צעדי תינוק אל עבר תיקון התופעה המעצבנת מכל

יישומי iOS רבים עדיין מתנתקים ללא כל סיבה לעין, מה שדורש מאיתנו שוב ושוב להכניס את שם המשתמש והסיסמא שבחרנו. המשתמשים במחשבים ניידים הבינו כי מנהל סיסמאות טוב האו כלי הכרחי בכדי להתמודד עם התופעה ולשמור על הסדר בבלגן הסיסמאות האינסופי. תודות ל'תעלול' ההרחבות החדש ב-iOS 8 כמעט וניתן להריץ מנהל סיסמאות באייפון.

ברגע שכל הסיסמאות ושמות המשתמש שלנו מאוחסנים בכל אפליקציה, ניתן יהיה להיכנס לאפליקציות רק באמצעות שימוש ב- TouchID, כלומר בטביעת האצבע של בעל המכשיר. המשמעות היא אדירה, שכן יתרונותיה עולים על אלו של מנהל הסיסמאות שאותו צריך גם לאבטח עם סיסמא (לרוב מאוד מסובכת) מאחר ואם מנהל הסיסמאות נפרץ יוכל הפורץ לגשת לכל החשבונות של אותו אדם באינטרנט. האפשרות לא להקליד במקלדת האייפון יותר סיסמאות כאלו יכולה להשיב לחיי רבים מאיתנו כשעה שלמה בכל חודש.

תמונה: מתוך אתר החברה

הודעות, הודעות, הודעות – אפל סופסוף הבינה

אחרי שפייסבוק רכשה את וואטסאפ בסכום של 19 מיליארד דולר ברור לכל שהאפליקציות החמות ביותר הן אלו שמאפשרות לאנשים לתקשר אחד עם השני. לאחר שהפנימה זאת אפל פיתחה בצורה מאסיבית את האפשרויות באפליקציית ההודעות שלה. היא לוותה מספר תכונות, הוסיפה כמה טוויסטים ובעיקר שמרה על פשטות כל שנוכל לתפעל את היישום מבלי לקרוא ספר הוראות.

בסמוך לחלון הטקסט נוסף מיקרופון עליו ניתן ללחוץ על מנת להקליט הודעה קולית מהירה. בנוסף, כעת ניתן לשלוח את מיקומך גם בהודעות הטקסט ואפילו ישנה אפשרות לתת לאדם המשוחח איתך בהודעות לעקוב אחר מיקומך במשך שעה שלמה, יום או עד שנחליט לבטל את אפשרות המעקב. עד היום היה צריך יישומים מצד שלישי על מנת לבצע את הדברים הללו, מהיום זה נמצא בכל אייפון מבלי להוריד שום יישום נוסף.

מילים, מקלדות וחיות אחרות

קשה להאמין, אבל ב-2007 המקלדת של האייפון הייתה הגדולה והטובה ביותר. הרעיון שניתן להקליד על מסף מגע בצורה סבירה היה כל כך מופרך, שעצם זה שהמקלדת עבדה בכלל היה עניין מהפכני. ב-7 השנים שחלפו מאז, המקלדת כמעט ולא השתפרה. מעריציו של התפוח יכלו רק לשאת את עיניהם הקנאיות אל עבר אפליקציות המקלדות המפוארות של מכשירי האנדרואיד.

ב-iOS 8 הוסיפו אפל פונקציית חיזוי למקלדת האייפון, כלומר תוך כדי ההקלדה יקפצו שלוש אפשרויות לבחירתך שיופיעו בבר קטן מעל המקלדת. זה לא אידאלי אבל זה בהחלט הרבה יותר טוב מהשיטה הישנה שבה ריחפה אפשרות אחת ומעליה X זעיר במיוחד לביטול התיקון האוטומטי חסר הטעם.

אחסון משתלם

ה- PhotoStream היה בלתי מתקבל על הדעת ב-iOS 7 אבל עכשיו נראה כי הוא הולך בכיוון הנכון. אחרי שצילמנו תמונה, אנו מאחסנים אותה ב-iCloud וברגע שנגמר לנו מקום האחסון אנו יכולים ליהנות מהפונקציה החדשה של אפל – 99 סנט בלבד לחודש עבר 20 ג'יגה נוספים ורק 3.99 דולר עבור 200 ג'יגה.

אפל פיתחה דרך נוספת לחיסכון – פונקציית שיתוף משפחתית המאפשרת לשתף בין חברי המשפחה סרטים שנרכשו בכסף, כמו גם מוסיקה, ספרים ואפליקציות.
פונקציה נוספת ומעניינית היא היכולת להעלים תמונה בלחיצה אחת שהופכת אותה לבלתי נראית. כך היכולת לבצע פעולות בקליק אחד סוף סוף תמצא גם אצל חובבי התפוח ולא רק בידיהם של בעלי מכשירי האנדרואיד.

הענן המשפחתי של אפל | צילום: shutterstock

אפילו לאחר שסיפרנו על כל היישומים הנ"ל עדיין לא גירדנו את פני השטח של מה שאפשרי במערכת ההפעלה החדשה של אפל. הסיבה טמונה בכך שהמפתחים עדיין עובדים על הפונקציונליות של כל היישומים החדשים ולאט לאט יחושו בעלי האייפונים תוך כדי פעולה, כי מערכת ההפעלה משתנה. אמנם ייקח זמן עד שהכל יהיה מושלם אבל הפוטנציאל בהחלט גבוה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן