על רקע ההסלמה: ראש הממשלה כינס את הקבינט המדיני בטחוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (ד') את הקבינט המדיני-בטחוני כדי לדון בהסלמה בגבול עם עזה בעקבות פיגוע הירי בו נהרג אתמול נהג טרקטור בדואי שביצע עבודה על הגדר.

הישיבה תוכננה עוד לפני הפיגוע, אבל לאור האירועים מקבלת משנה חשיבות. השרים צפויים לדון בישיבה במצב הבטחוני ביהודה ושומרון ובעזה, כמו גם בנוגע לשחרור אסירים פלסטיניים במסגרת המגעים עם הפלסטיניים.

כמה מהשרים צפויים ללחוץ על נתניהו להשהות את שחרור האסירים – השלישי מאז חודשו המגעים ביולי – לאור ההתפתחויות האחרונות.


נתניהו. כינס את הקבינט | צילום: מרק ישראל סלם

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר היום לרשת ב' כי יש להפנות אצבע מאשימה לרמאללה בשל מה שכינה "הסתה לרצח ישראלים". בנט איים: "אם הטרור יימשך, לא יהיה שקט בצד הפלסטיני". בנט הוסיף כי גל הטרור הנוכחי החל עם חידוש השיחות עם הרשות וציין כי השנה שעברה היתה השקטה ביותר ב-35 האחרונות, היות ולא היו מגעים בין ירושלים ורמאללה.

ח"כ צחי הנגבי הגיב לדברי בנט וטען כי השר הגזים בדבריו. לטענתו, ההערכות הבטחוניות מראות כי לחמאס אין כוונה להסלים את המתיחות בתקופה הקרובה.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא היום לישראל ולחמאס להפגין ריסון כדי לפוגג את ההסלמה ברצועת עזה. "המזכ"ל דוחה כל פעולה שמכוונת נגד אזרחים וקורא לכל הצדדים למנוע עוד גל של שפיכות דמים", מסר דוברו של באן והוסיף כי יש לשמר את הפסקת האש שהושגה בנובמבר 2012 בתום מבצע "עמוד ענן".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן