עם הפנים למזרח: קרן השקעות חדשה תעזור לישראלים שיבחרו לפנות לסין

קרן ההשקעות החדשה, WBP Venture Partners נולדה מתוך שותפות בין קרן ההשקעות של B&P Management לבין WEZ, איזור הסחר והכלכלה Wujin שבעיר צ'אנגז'ו שכבר היום מונה מספר חברות ישראליות, ביחד עם PTL Group, חברה סינית בבעלות ישראלית המתמחה בפתרונות ניהול ותפעול לחברות מערביות בסין.

מודל ההשקעות של הקרן החדשה יהיה שונה מזה המוכר כיום בשוק, שכן מלבד השקעה כספית, תספק הקרן ליזמים והחברות שיכנסו תחת חסותה גם תשתית ניהולית ותפעולית בסין. זאת כמובן, במטרה להגדיל את סיכויי הצלחתן גם בשוק הסיני. לדברי הקרן, מודל זה נולד מהבנת הצורך של חברות ישראליות בתמיכה מקומית מתמשכת בעת כניסה לשוק זה.


לא רק תמיכה כלכלית, אלא גם ניהולית ותפעולית | צילום: shutterstock

בשלב הראשון מתכננת הקרן לגייס 300 מיליון רמינבי, השווים כ-50 מיליון דולרים לערך. היקף ההשקעה הממוצע בחברה יעמוד על כ-2 מיליון דולרים, כאשר את הסכום ישקיעו בחברות ישראליות שיפעלו בסין. כמובן שהקרן שומרת לעצמה את האפשרות לגיוס נוסף בהמשך הדרך, ככל הנראה בהתאם לחברות שיצטרפו לפורטפוליו שלה.

הקרן  תשקיע בחברות טכנולוגיה בעלות מוצרים חדשניים שכבר מוכנים ליציאה לשוק, כמו גם בחברות אשר כבר פועלות בשוק המערבי ומעוניינות להרחיב את פעילותן גם לשוק הסיני. בכל הנוגע לתחומי ההשקעה, מסתמן כי כרגע מעוניינת להתפרס על גבי מגוון תחומים כגון מדעי החיים וציוד רפואי, קלינטק, טלקום, מובייל, Online Media ומגוון טכנולוגיות ופיתוחים לתעשיות הללו.

עוד מבהירה הקרן כי היא אינה פוסלת את האפשרות להשקיע גם בסטארטאפים, במידה ואלה נמצאים לקראת תחילת שיווק בטווח העומד על עד כשנה. כלומר, חברות שכבר החלו את העבודה על המוצר שלהן וכבר הצליחו לעבור את השלבים הראשוניים בתהליך הפיתוח והייצור.

מלבד המימון הראשוני והתמיכה בעת הכניסה לשוק הסיני, החברות יקבלו סיוע אסטרטגי פיננסי שיכלול גם אסטרטגיית הנפקה בבורסות ניו יורק, הונג קונג, לונדון וגם שנגחאי, או לחילופין אפשרות של מיזוג או רכישה לחברה. זאת כמובן, על בסיס הקשרים של השותפים בקרן עם חברות בינלאומיות והנסיון שצברו במהלך הדרך.

דיוויד פוקס, שותף מנהל בקרן באמצעות חברת B&P Management שבראשותו מסביר כי: "חברנו ל-PTL Group כי השיתוף איתם מאפשר להגשים את החזון שלנו לגבי פעילות חברות ישראליות וזרות בשוק הסיני. מודל כזה, שהוא שילוב של השקעות ומעטפת שירותים יחד הוא יוצא דופן בשוק. אני מאוד מאמין בו."

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

שיחה עם מנכ׳׳ל בורסת הביטקוין הכושלת, MtGox

גוגל יוצאת לקרב על Glass, שולחת לוביסטים לבית המחוקקים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן