עמית קרן: הקשר האירופאי

בין כל המשקיעים, היזמים ואנשי קרנות ההון סיכון הפועלים בישראל במהלך השנים האחרונות, הלכה וצמחה גם מעורבותם של תאגידים בינלאומיים מובילים, אשר זיהו את הפוטנציאל הקיים בארץ – והחלו בזה אחר זה לפתוח תוכניות ייעודיות לתמיכה בחדשנות ולזיהוי מיזמים מבטיחים. מלבד מרכזי הפיתוח והמו"פ אשר מפעילות פה רבות מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, בשנים האחרונות צצו גם תוכניות האקסלרטור השונות כפטריות לאחר הגשם. מיקרוסופט, קוקה קולה, סמסונג, IBM, יאהו וסיטי בנק הן רק חלק מחברות הענק העומדות מאחוריהן.

לכל הכתבות, הדירוגים והראיונות: עשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

תוכניות אלו הן כמובן מקפצה אדירה עבור מיזמים בתחילת הדרך, אך רבות מהן פועלות גם כמקשרות בין יזמים לבין פלחי שוק מוגדרים. לפחות בכל הנוגע לקשרים ולנטוורקינג, נדמה כי הדמויות המועילות ביותר הן דווקא אלו של המנהלים ונציגי החברות הפועלים בישראל. הם מכירים כל העת יזמים ומשקיעים חדשים, ומלבד היכולת לחשוף יזם לשוק אדיר (ושאר היתרונות הנלווים לעבודה בשיתוף תאגיד מוביל), הם יכולים גם לקשר אותו לאדם מסוים הרלוונטי במיוחד לפעילותו.

זוהי בדיוק הדוגמה של עמית קרן, מנהל הפעילות בישראל של תאגיד התקשורת הגרמני הענק דויטשה טלקום (אשר מפעיל בנפרד גם מרכז חדשנות מיוחד בבאר שבע). אמנם קרן לא עומד בראש תוכנית אקסלרציה נוצצת ולא שולח מדי יום יזמים צעירים לסבב פגישות בגרמניה, אך גורמים רבים בשוק מעידים כי לא רק שהוא נפגש בשמחה עם כל יזם אשר פונה אליו – הוא גם מחבר את אותם יזמים אל אנשי מפתח נוספים שעשויים, לראייתו, לסייע להם בתחילת הדרך.

"להגיע למנהלים הבכירים זה לא תמיד הצעד החכם ביותר". קרן | צילום: שלומי יוסף

"יש בישראל המון יזמים מאוד איכותיים ומאוד יצירתיים, שצריכים להתמקד בניסיון להביא כמה שיותר ערך שיסייע להם להתקדם, ונטוורקינג זו הדרך הטובה ביותר לעשות זאת", הוא מסביר. "ראיתי פעם סטטיסטיקה, שלפיה בכל קבוצה של 10 בני אדם יש שני אנשים ‘טובים', שבעה ממוצעים ואדם ‘רע' אחד. האתגר האמיתי של היזם הוא לא רק להימנע מהאנשים הרעים, אלא להגיע דווקא לשניים הטובים, שיוכלו לסייע ויעשו זאת מכל הלב".

קרן מכיר מקרוב לא רק את האקו־סיסטם הישראלי, אלא גם את זה האירופי. ובתור גשר משמעותי המחבר בין יזמים ישראלים לשוק האירופי, הוא טוען, חייבים לקחת את ההבדלים האלו בחשבון – גם בכל הנוגע לאופי הנטוורקינג של היזמים. "האינטראקציה בין אנשים בישראל הרבה יותר פשוטה", לדבריו. "כולם קרובים וזמינים, גם פיזית. אפילו אם צריך לנסוע מתל אביב לחיפה, ירושלים או באר שבע – זה לא ייקח יותר משעה. נוסף לכך, יש פה הרבה מאוד ניסיון וגם הרבה מאוד כסף. האקו־סיסטם הישראלי יותר בשל ובריא, בעיניי, וזה חלק משמעותי בצמיחה של התחום".

"היזמים חייבים לזכור שלא תמיד לדבר עם המנהלים הבכירים זה הצעד החכם ביותר", הוא מסכם. "צריך כל הזמן לחשוב איזה ערך אתה מביא איתך לפגישה ולצד השני. אם תביא ערך ממשי, אין שום סיבה להיות אגרסיביים בשביל לפתח רשת נטוורק איכותית. ככה גם אני פועל, אני כל הזמן מחפש איך אני אוכל לעזור למי שיושב מולי. אני מאוד זמין, עונה למיילים, מגיב להזמנות בלינקדין. את התשובה ‘לא' כבר יש לך אם לא פנית. אם תנסה לפנות, יש סיכוי, גם אם קטן, לקבל ‘כן'. אין ממה להתבייש".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן