ענף המלונאות לאן: בתי המלון בישראל רשמו עלייה של 12% ברווחי שנת 2012

חברת המידע העסקי "דן אנד ברדסטריט" פרסמה הבוקר דו"ח מיוחד המסכם את נתוני ענף המלונאות בישראל בתקופה האחרונה. מהדו"ח עולה כי במהלך תשעת החודשים הראשונים של שנת 2013 הסתכם מס' הלינות במלונות בארץ ב-16.8 מיליון לינות – עלייה של 1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בסך הכל על פי הדו"ח, פועלים כיום בישראל כ-350 בתי מלון מוכרים, בהם ניתן למצוא 48,500 חדרי לינה. מסיכום שנת 2012 עולה כי רווחי המלונות עמדו על 1.8 מיליארד שקל – עלייה של 12% ביחס לשנת 2011. במהלך השנה כולה נרשמו 22.1 מיליון לינות בבתי המלון השונים – מהן 9.7 מיליון לינות של תיירים מחו"ל (44% מסך הלינות כולן).

בנוסף, סוקר הדו"ח את תפוסת חדרי המלונות במחוזות השונים בארץ. כך עולה כי מחוז צפון הוא המחוז בעל הביקוש הנמוך ביותר – אשר ממוצע תפיסת החדרים בבתי המלון בו עומד על 57% בלבד. מנגד, מחוז ת"א הוא המחוז המבוקש ביותר, עם ממוצע תפיסת חדרים של 71%. הממוצע הארצי עמד על 66%.

מלון "רימונים" אילת | צילום: יח"צ

כלכלני "דן אנד ברדסטריט" מפרסמים גם תחזית צמיחה לענף, המתבססת על שורת נתונים והערכות – החל ממצב המשק הישראלי ועד המצב הגיאו-פוליטי באזור. לאחר שיכלול כל אלו, מעריכים בחברה כי הענף צפוי לצמוח בכ-2% בשנת 2014 – תחזית נמוכה ביחס לציפיות וההערכות המוקדמות. בין הגורמים להערכה זו, על פי הדו"ח: "השפעות ישירות ועקיפות של שינויים ברגולציה, הקטנת ההכנסה הפנויה, המצב הגיאופוליטי באזור והייסוף הריאלי של השקל אל מול סל המטבעות".

אך למרות התחזית השלילית, סניפים מקומיים של רשתות מלונות יוקרה נפתחים וצפויים להמשיך להיפתח בארץ. לא מזמן נפתח בירושלים הסניף המקומי הראשון של רשת מלונות היוקרה "וולדורף אסטוריה",אשר נבנה על חורבותיו של מלון "פאלאס" ההיסטורי. בחודש הקרוב צפויה השקתו הרשמית של מלון "ריץ קרלטון" בהרצליה – הסניף הראשון בארץ של רשת מלונות היוקרה. נראה כי ברשתות היוקרה מאמינים כי בהחלט יש סיבה להמשיך ולהשקיע בענף המלונאות הישראלי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן