ענקית נדל"ן רוסית מנסה לעורר את פרויקט "מנהטן על הסיין" בפריז

פרויקט הנדל"ן היוקרתי "מנהטן על הסיין" אמור לשנות את פניו של הרובע המודרני בפריז, לה דפאנס. הפרויקט שעלותו מוערכת בכ-2.2 מיליארד יורו כולל צמד בנייני מגורים שאמורים להיות גבוהים יותר מכל גורדי השחקים באזור. על הפרויקט אחראית חברת הנדל"ן הרוסית הרמיטאז' גרופ, המתמחה בהקמת מלונות יוקרה באירופה. 

אולם מאז אושר הפרויקט המכונה הרמיטאז' פלאזה טאוארס בחודש מארס האחרון, הוא נתקל בלא מעט חבלי לידה. קבוצות רבות של תושבי פריז הביעו את התנגדותן לפרויקט. הסיבה העיקרית להתנגדות היא הטענה כי בניית פרויקט יוקרה בלב פריז, הסובלת ממחסור בדירות במחיר עממי, עלול להביא להחרפה במשבר הדיור בעיר. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אם הפרויקט יצא לפועל, דיירי הבניינים יאכלסו את הדירות במשך מספר חודשים בשנה בלבד ובשאר הזמן הן סתם יעמדו ריקות", אמר מנהיג קומונת קורבבווה, המתגוררת בחלקה ברובע לה דפאנס. 

פרויקט "מנהטן על הסיין" נולד לפני שנתיים בעת ביקור של נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי בסנט פטרסבורג ברוסיה. על עיצוב הבניינים אחראי האדריכל האנגלי המפורסם נורמן פוסטר. לטענת מנכ"ל חברת הרמיטאז' גרופ אמין לסקנדרוב "מטרת הפרויקט היא ליצור תחושה של מנהטן בסגנון צרפתי על גדות נהר הסיין". עוד הוסיף לסקנדרוב כי "כיום ישנם אנשים רבים בפריז שמחפשים משהו שונה מהדיור המסורתי בבתים מהמאה ה-19. 

לדברי לסקנדרוב, גיוס הכספים למימון הפרויקט מהבנקים בצרפת צפוי להסתיים עד ינואר 2013, זאת למרות שמאז נוסד, עלה סכום ההלוואה מ-700 מיליון יורו ל-1.2 מיליארד. השגת המימון מהבנקים תפחית את הלחץ למכירת הדירות בפרויקט. "אנחנו לא ממהרים למכור את הדירות משום שזה עלול לפגוע בערכן", אומר לסקנדרוב. לטענתו ישנם כבר 4,000 קונים פוטנציאלים שהביעו עניין בפרויקט. 

לסקנדרוב טוען כי מטרת החברה היא למכור את הדירות כמה שיותר קרוב למועד השלמת בנייתן, כאשר אם הכל יילך כמתוכנן, היא צפויה להשלים את בניין הבניינים עד שנת 2019. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן