ענקית סרגלי הכלים הישראלית קונדואיט צפויה להתפצל ולרכוש את פריון

ענקית סרגלי הכלים הישראלית קונדואיט (Conduit), מנסה להשלים בשבועות האחרונים את אחד ממהלכי המיזוג והרכישות המורכבים ביותר שנעשו בישראל בשנים האחרונות. לפי המידע שהגיע אל גיקטיים, צפויה קונדואיט לפצל את פעילות החברה הקיימת, המוערכת כיום בכ-1.5 מיליארד דולר, לשתי חברות נפרדות אשר יעסקו בנפרד בשתי הפעילויות העיקריות של החברה: חברה אחת אותה יוביל ג'וש ויין, אשר מנהל היום את פעילות הסרגלים של קונדואיט המספקת כיום את אפיק ההכנסות הכמעט-יחיד של החברה המוערך בכ-200-300 מיליון דולרים, וחברה שנייה בראשה יעמוד רונן שילה, היום מנכ"ל החברה, אשר צפויה להמשיך את עסקי המובייל וכל הפיתוחים שאינם קשורים ישירות לעסקי סרגלי הכלים, כגון מערכת בניית האתרים למובייל, מסך הנעילה למכשירי אנדרואיד והדפדפן שפיתחה החברה.

בנוסף, בימים האחרונים הגיעו למערכת מספר דיווחים על משא ומתן בין קונדואיט ופריון על עסקת רכישה. לפי הדיווחים, מתכננת קונדואיט לרכוש את פריון בסכום של כ-150-200 מיליון דולרים. להזכירכם, פריון הינה חברה ציבורית שהוקמה על-ידי עופר וירון אדלר בתחילת שנות ה-2000 וגם היא בנתה את הצלחתה על אותו מודל של סרגלי כלים ושיתופי פעולה עם ענקיות החיפוש, בדיוק כמו קונדואיט. בניגוד לקונדואיט, פריון בחרה להנפיק את החברה ב-NASDAQ ונכון לסגירת יום העסקים האחרון עמד ערך החברה על 146.36 מיליון דולרים אחרי שקפץ בסוף יום המסחר ב-8.42%.

לפי המידע שהגיע אלינו, שני המהלכים השונים שהחברה רוקחת מתוכננים להתחבר יחדיו לאחד באמצעות מה שמכונה בשפה המקצועית "מיזוג הפוך". במסגרת המהלך, צפויה אחת מהחברות שיתפצלו מתוך קונדואיט, זאת העוסקת בתחום סרגלי הכלים, להתמזג עם פעילות פריון, כך שהחברה הממוזגת החדשה תהפוך לחברה ציבורית הנסחרת ב-NASDAQ וזאת ללא ביצוע הליך הנפקה רגיל.

עושים קצת סדר

אז עכשיו אחרי שהסברנו, בואו נעשה קצת סדר. בסופו של יום, אם וכאשר כל התהליך המורכב יגיע לידי מימוש, צפויות להישאר על הקרקע 2 חברות:

1. Conduit – Perion – חברה ממוזגת בניהולו של ג'וש ויין מקונדואיט, הכוללת את פעילות חטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט ואת הפעילויות השונות של חברת פריון. החברה צפויה להיות ציבורית ולהיסחר בבורסה לפי שווי של מעל ל-1.5 מיליארד דולר.

2. Conduit Mobile – חברה "סטארטאפ" חדשה, בבעלות פרטית שתרכז את המשך פיתוח המוצרים השונים של קונדואיט שאינם שייכים לחטיבת סרגלי הכלים. הפעילות החדשה, בעת ההקמה כבר תקבל שווי המוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים, בעיקר עקב גודל הפעילות וללא קשר להכנסות הכמעט ולא קיימות של החברה בתחום.

למה זה קורה?

אחת מהסיבות העיקריות למהלך הזה, אם לא העיקרית שבהן היא הרצון של משקיעי קונדואיט לממש את האחזקות שלהם בחברה ולמכור את מניותיהן בשוק החופשי. הנהלת קונדואיט ובעיקר מנכ"ל החברה, רונן שילה, סיפרו מספר פעמים כי החברה לא מעוניינת להפוך לציבורית מאחר ו"יש לה מספיק כסף" והיא לא צריכה את הציבור שבעיקר ייצר רעש ולא יאפשר לחברה להמשיך לעבוד ולהתפתח.

מבנה העסקה, אשר יאפשר לחברה לקחת את הפעילות הרווחית שלה ולמזג אותו עם חברה בורסאית, יספק למשקיעים לממש את אחזקותיהם באופן מהיר יחסית, מבלי ללכת למהלך של הנפקה קלאסית שיכול לקחת מספר חודשים ואף מעל שנה וצפוי להתנגד בלא מעט התנגדויות מצד משקיעים שכן על אף ההכנסות הגבוהות של החברה, היא עדיין מתבססת על מקור אחד שצפוי לקטון משמעותית בשנים הקרובות.

מקורות המקורבים לשתי החברות אישרו כי אכן התקיימו מגעים בין שתי החברות, אך סירבו לפרט לגבי התוכן. פנינו לשתי החברות לקבלת תגובה רשמית ונעדכן במידה ואכן תתקבל כזאת.

לכתבה המקורית באתר גיקטיים

כתבות נוספות בגיקטיים:

דרופבוקס מציגה: כונן קשיח וירטואלי שיתממשק עם כל תוכנה או אפליקציה

כך תתקינו את אפליקציית המצלמה החדשה של אנדרואיד על כל מכשיר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן