עסקת ענק: פייסבוק רוכשת את וואטסאפ ב-19 מיליארד דולר

פייסבוק הודיעה הלילה כי הגיע להסכם לרכישת אפליקציית הצ'ט וואטסאפ עבור מקדמה של 16 מיליארד דולר, הכוללים 4 מיליארד במזומן ו-12 מיליארד במניות פייסבוק.

מנכ"ל ומייסד ווטסאפ, יאן קום יצטרף לדירקטוריון פייסבוק, אך החברה תמשיך להתנהל באופן עצמאי, בדומה לאינסטגרם. מרכז החברה ישאר בקליפורניה והעובדים ישארו כקבוצה אחת ולא יתערבבו באף צוות קיים של פייסבוק.

למעשה סכום העסקה מטפס עד ל-19 מיליארד דולר, אם לוקחים בחשבון 3 מיליארד נוספים ביחידות מנייה חסומות, שיהוו עבור המייסדים והעובדים של ווטסאפ השקעה בארבע השנים הבאות. במקרה שהעסקה לא תאושר על ידי הרגולטורים בארה"ב, התחייבה פייסבוק לשלם לוואטסאפ עבור הפרת החוזה כמיליארד דולר ולהעביר לה מניות בשווי מיליארד דולר נוספים.


קום. ממנכ"ל חברה של 55 עובדים לדירקטוריון פייסבוק | צילום: מתוך יוטיוב

לוואטסאפ כ-450 משתמשים חודשיים, 70% מהם פעילים באופן יומי והיא מוסיפה יותר ממיליון משתמשים חדשים ביום. יחד עם זאת, סכום הקנייה הוא לא יאומן עבור סטארטאפ המעסיקה בסך הכל 55 עובדים, וגם בהשוואה להצעת פייסבוק לרכישת סנאפשוט בשנה שעברה בעבור 3 מיליארד דולר בלבד. התשלום האסטרונומי של פייסבוק, אומר למעשה שהיא מעריכה את וואטסאפ כשווה יותר מ-42 דולר למשתמש.

בקרב הסטארטאפים של עמק הסיליקון ידוע שוואטסאפ היא רווחית, אך היא לא עושה זאת בדרכים המקובלות, באמצעות פרסומות, או בניית פלטפורמה למשחקים. במקום זאת, היא מחייבת תשלום של דולר בודד לאחר שנה של שימוש חינמי.

"וואטסאפ בדרך להשיג מיליארד משתמשים. השירותים שמגיעים למספרים האלה הם כולם יקרי ערך ביותר", אמר מארק צוקרברג בהצהרה ששחררה פייסבוק. "אני מכיר את יאן כבר הרבה זמן ואני נרגש לעבוד איתו ועם צוותו כדי להפוך את העולם לפתוח יותר ומחובר". צוקרברג אף ציין כי הגידול במספר המשתמשים של וואטסאפ בחמש השנים הראשונות היה גדול מזה של פייסבוק עצמה, של טוויטר או כל שירות מדיה חברתית אחר.


צוקרברג. "מכיר את יאן כבר הרבה זמן" | צילום: רויטרס

"המחוייבות הגדולה של משתמשי וואטסאפ, והצמיחה הגבוהה במספרם דנחפים באמצעות יכולות העברת המסרים החזקות והפשוטות שאנחנו מספקים. אנחנו מתרגשים ומלאים בכבוד לעבוד עם מארק ופייסבוק, בעוד אנחנו ממשיכים להביא את המוצר שלנו לעוד ועוד אנשים מסביב לעולם", אמר קום.

העסקה גם תזניק את קום וחברו בייסוד החברה, בריאן אקטון ישירות אל רשימת עשירי העולם של פורבס המעריכה כי קום מחזיק כ-45% מהשליטה בווטסאפ ואילו אקטון ביותר מ-20%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן