עסקת ענק: תמר תספק לחברה לישראל גז ב-3.9 מיליארד דולר

השותפות בקידוח "תמר" הודיעו הבוקר כי חתמו עם בתי זיקוק, מפעלי ים המלח ו-OPC, כולן חברות בנות של החברה לישראל, על הסכם לאספקת גז טבעי לפיו תרכושנה החברות מהמוכרים גז טבעי לצרכי הפעילות התעשייתית וכן להפעלת תחנת הכוח במישור רותם ובסדום.

על- פי הסכם בז"ן, התחייבו המוכרים לספק לחברה גז טבעי בהיקף כולל של עד כ-5.8 BCM (מיליארד מטר מעוקב). המוכרים מעריכים כי היקף ההכנסות המצטבר ממכירת גז טבעי לבז"ן בתקופת ההסכם הבסיסית עשוי להסתכם בכ-1.3-2 מיליארד דולר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

תקופת הסכם בז"ן תחל במועד תחילת זרימת הגז מפרויקט תמר ותסתיים בתום כ-7 שנים או במועד בו בז"ן תצרוך את הכמות החוזית הכוללת. לבז"ן קיימת זכות להאריך את תקופת ההסכם בתקופה של עד שנתיים נוספות, או עד למועד צריכת הכמות החוזית הכוללת.

 המוכרים התחייבו לפעול להגדלת קיבולת האספקה של מערכת הטיפול וההולכה של פרויקט תמר באמצעות הקמת מתקנים נוספים, לרבות שימוש במתקני פרויקט ים תטיס ומאגר מרי-B לצורך אחסון של גז טבעי מפרויקט תמר.

אסדת ההפקה תמר 3 | צילום: נובל אנרג'י

הסכם נוסף לאספקת גז טבעי נחתם בין המוכרים לבין מפעלי ים המלח לפיו תרכוש האחרונה גז טבעי לצרכי הפעלת תחנת הכח שלה המוקמת בסדום. על- פי ההסכם התחייבו המוכרים לספק למפעלי ים המלח גז טבעי בהיקף שנתי מוערך של כ-26 BCM (מיליארד מטר מעוקב).

תקופת ההסכם תחל במועד סיום הקמת תחנת הכוח של מפעלי ים המלח, הצפוי להיות בשנת 2015, ותסתיים בספטמבר 2017. המוכרים התחייבו לפעול להגדלת קיבולת האספקה של מערכת הטיפול וההולכה של פרויקט תמר באמצעות הקמת מתקנים נוספים, לרבות שימוש במתקני פרויקט ים תטיס ומאגר מרי-B לצורך אחסון של גז טבעי מפרויקט תמר.

המוכרים מעריכים כי היקף ההכנסות המצטבר ממכירת גז טבעי למפעלי ים המלח בתקופת ההסכם הבסיסית עשוי להסתכם בכ-110 מיליון דולר ארה"ב, בהנחה שתחנת הכח של המפעלים תחל לפעול במחצית השנייה של שנת 2015. 

עוד נחתם הסכם לאספקת גז טבעי בין המוכרים לבין או.פי.סי רותם, לפיו או.פי.סי תרכוש מהמוכרים גז טבעי לצרכי הפעלת תחנת הכח המוקמת על ידה במישור רותם. על- פי הסכם או.פי.סי התחייבו המוכרים לספק לאו.פי.סי גז טבעי בהיקף כולל של עד כ-10.6 BCM (מיליארד מטר מעוקב). 

תקופת הסכם OPC תחל במועד תחילת זרימת הגז מפרויקט תמר ותסתיים בתום כ-16 שנים או במועד בו החברה תצרוך את הכמות החוזית הכוללת. לצדדים קיימת זכות להאריך את תקופת ההסכם בתקופה של עד שנתיים נוספות, או עד למועד צריכת הכמות החוזית הכוללת. המוכרים מעריכים כי היקף ההכנסות המצטבר ממכירת גז טבעי לאו.פי.סי עשוי להסתכם בכ- 2.5 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן