עסקת ענק: Dell רוכשת את EMC תמורת 67 מיליארד דולר

עסקת ענק בעולם הטכנולוגיה קיבלה חותמת רשמית; חברת דל ו-EMC הודיעו היום (ב׳) כי חתמו על הסכם סופי לפיו דל תרכוש את EMC תמורת שווי כולל של 67 מיליארד דולר. בעלי המניות של EMC יקבלו בתמורה סכום כולל של 33.15 דולר למניה, כאשר המימון תלוי בין היתר על הלוואות ועל אחזקות דל ב-VMWare, יצרנית תוכנה למרכזי מידע ששייכת ל-EMC. מועצת המנהלים של EMC אישרה את הסכם המיזוג ומתכוונת להמליץ ​​לבעלי המניות של EMC לאשר את ההסכם. בכדי לממן את הרכישה החדשה, דל נעזרה במשקיעים MSD Partners ו- Silver Lake.

שילוב כוחות

שילוב שתי החברות יחד ייצור את החברה הפרטית הגדולה ביותר בעולם בתחום הטכנולוגיה, שכן העסקה משלבת בתוכה שתי זכיונות של יצרניות טכנולוגיה מובילות בעולם בתחום השרתים, אחסון, וירטואליזציה ומחשבים. העסקה משלבת את המומחיות של EMC בתחום האיחסון הדיגיטלי עם ההתמחות בשרתים המשמשים תאגידים של דל, הנחשבת לשנייה בגודלה בשוק.

חברת Dell הפכה לפרטית בשנת 2013 לאחר שהמנכ״ל והמייסד מייקל דל וקרן ההשקעות Silver Lake רכשו מניות בשווי של כ-25 מיליאר דולר. אם בשנים האחרונות שמתם לב כי החברה קצת נעלמה מתחום ייצור המחשבים האישיים זה לא מפתיע, שכן באותה התקופה החלה להתמקד בתחומי האחסון והאבטחה, זאת לאור הירידה בביקוש במחשבים האישיים. הרכישה הנוכחית צפויה לסייע לדל להשלים את המעבר לייעוד החדש שלה, ולהתמקד בשירותים ארגוניים הרווחיים הרבה יותר.

צילום מסך מתוך אתר חברת EMC

״השילוב של Dell ו-EMC ביחד יוצר מעצמת כוח לפתרונות ארגוניים שביכולתה להציג בפני לקוחותינו חדשנות בתעשייה בכל הקשור לסביבה הטכנולוגית שלהם. החברה החדשה שלנו תהיה מוצבת באופן יוצא דופן בכדי לתמוך בצמיחה בתחומים האסטרטגיים ביותר בכל הקשור לדור הבא של ה-IT. ההשקעות שלנו במו"פ וחדשנות ביחד עם מבנה השליטה הפרטי שלנו יתן לנו קנה מידה, כוח וגמישות ללא תחרות בדרך, והעמקת מערכות היחסים שלנו עם לקוחות מכל הגדלים. אני מתרגש מאוד לשתף פעולה עם צוותי EMC VMware, Pivotal, VCE, RSA ו-Virtustream ואני מחויב באופן אישי להצלחת החברה החדשה שלנו, הלקוחות והשותפים שלנו״. אמר מייקל דל, מייסד, חבר הנהלה ומנכ״ל החברה.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: שירות חדש מציע עשרות ערוצים לצפייה ישירות מהדפדפן

עוד בגיקטיים: אלון מאסק מספר בדיוק מה הוא חושב על אפל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן